Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Fen öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım uygulmasının etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Afyon, Ahmet
dc.contributor.author Balcı, Ayşe Sündüs
dc.date.accessioned 2014-11-12T13:11:08Z
dc.date.available 2014-11-12T13:11:08Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Balcı, A. S. (2007). Fen öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım uygulmasının etkisi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/483
dc.description.abstract Bu çalışmada ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin genetik ünitesindeki konuları öğrenme düzeyleri, fen dersine olan tutumları üzerine geleneksel yaklaşımla yapılandırmacı yaklaşımın etkilerini görmek için yapılmıştır. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2006-2007 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Konya' nın Ereğli ilçesindeki Kasım Topak İlköğretim Okulunda 31' i deney grubunda, 31' i kontrol grubunda olmak üzere 62 tane 8. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Öğrencilere 6. sınıftaki fen bilgisi dersi yılsonu karne notlarına bakılarak seçilen iki eş değer sınıftan deney grubuna yapılandırmacı yöntemler uygulanırken kontrol grubuna geleneksel yöntemler uygulanmıştır. Gruplara öğretimden önce ve sonra fen dersine yönelik tutum ölçeği ile genetik konuları kapsayan başarı testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol gruplarında akademik başarı ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlar açısından, deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur tr_TR
dc.description.abstract This work is to see the impacts of the constructivism with the traditional approach to the science lesson and also to provide the 8th Grade students learn the genetics well. In the research pre-test and post-test control groups semiexperimental patch is used. This work is applied to 8th Grade students includes, 31 test groups and 31 control groups, 62 students in total, in 2006-2007 teaching year in Ereğli (Konya). By examining the 6 th Grades Science report Marks at the end of the year. In the students with the same valves ? one of the groups is applied constructivisms and the other group is applied traditional methods. Before end after the appling methods the achievement test is given both of two groups about the Genetics . At the end of this research between and control groups, it is seen that test groups are more successfull than the other in academic degree and science lesson. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Yaklaşım tr_TR
dc.subject Constructivism tr_TR
dc.subject Yapılandırmacı öğrenme tr_TR
dc.subject Geleneksel öğretim yöntemi tr_TR
dc.subject Fen bilgisi eğitimi tr_TR
dc.subject Traditional teaching method tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.title Fen öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım uygulmasının etkisi tr_TR
dc.title.alternative Effect of applying constructivism in science teaching tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster