Bu araştırma, Konya ili, merkez Selçuklu ve Karatay ilçelerinde rasgele seçilmiş ilköğretim okullarında yapılmıştır. Araştırmanın amacı; Türkçe dersi öğretimi başarısını karşılaştırmalı olarak inceleyerek, genel bir tespit yapmaktır. Bu amaçla aşağıda ana hatları ile verilmiş olan soruların cevapları aranmıştır: * Selçuklu ve Karatay ilçelerinde seçilmiş ilköğretim okullarındaki 4. ve 5, smıf öğrencilerinin Türkçe öğretimine ait başarıları arasında anlamlı bir fark var mıdır? * Sınıf öğretmenlerine göre, Türkçe ders kitapları içerik yönünden yeterli midir? * Öğrencilerin Türkçe öğretimine ait başarılarında, öğretmenlerin görev yerleri bir etken midir? * Öğrencilerin Türkçe öğretimine ait başarılarında, öğretmenlerin eğitim düzeyleri bir etken midir? * Öğrencilerin Türkçe öğretimine ait başarılarında, öğretmenlerin meslek tecrübeleri ve yaşları bir etken midir? * Türkçe öğretimine ait başarılarında, öğrencilerin sosyo-kültürel yapıları bir etken midir? * Okul-aile-öğretmen ilişkileri Türkçe öğretimi açısından yeterli düzeyde midir? Araştırmamızda verileri elde etmek için, amaçları gerçekleştirme niteliğine sahip ölçme araçları hazırlanmıştır. Araştırmamıza konu olan ilköğretim okullarından 300 tane 4. sınıf, 300 tane 5, smıf öğrencisine Türkçe başarı testi uygulanmıştır. Bu test 25 sorudan meydana gelmiştir. Başka bir ifade ile araştırmamız 600 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Diğer yandan 20 sınıf öğretmenine, "Türkçe Dersi Öğretimi" konulu bir anket uygulanmıştır. Böylece öğretmenlerin Türkçe dersi öğretiminde başarı değerlendirmesi ve karşılaştırmalı olarak incelenmesine dair görüşleri açık uçlu sorularla belirlenmeye çalışılmıştır. Kısaca özetlemeye çalıştığımız araştırmamızdan elde edilen bulgular, yorumlar ve sonuçları ilgili bölümlerde ayrıntılı olarak sunulmuştur.
This research was carried out in the Primary schools chosen arbitrarily in the central sub-provinces Selçuklu and Karatay in the province of Konya. The aim of the research; to have a general determination by examining the success in the teaching of Turkish lesson comparatively. By this purpose, the answers of the questions expressed by basic lines below were searched:. Is there a meaningful difference concerning teaching Turkish between the success of the students from the classes of 4th and 5th in the primary schools chosen in the sub-provinces Selçuklu and Karatay?. According to the teachers of the classes, are the Turkish books are efficient with the aspect of content?. Are the occupation places of teachers a factor in the success of teaching Turkish to students?. Are the education levels of teachers a factor in the success of teaching Turkish to students?. Are the professional experiences and ages of teachers a factor in the success of teaching Turkish to students?. Are the social-cultural manners of students a factor in the success of teaching Turkish?. Are the relations of school-family-teacher sufficient in the aspect of Turkish teaching? In our research, to get the data, items of measurement in the quality of accomplishing the goals were prepared. The test of the Turkish success was practiced on 300 students of 4th class and 300 students of 5th class from the primary schools the topic of our study. This test consisted of 25 questions. In other words, our research was fulfilled on 600 students. On the other hand, a questionnaire about 'Teaching of Turkish Lesson' was practiced on 20 teachers of class. In this way. it was tried to be determined the opinions of the teachers concerning the evaluation of success in the teaching Turkish and examining them comparatively, by the clear questions. The findings obtained from our research which we tried to summarize shortly were presented in the sections about comments and inferences, in detail.