Öğretmenlik mesleği, günümüzde çok farklılaşmıştır. Gelişmiş ülkelerde, artık klasik, öğretmen merkezli eğitim kullanılmamaktadır. Bunun yerine öğretmenin rehberlik yaparak öğrencilerle birlikte öğrendiği, öğrenci merkezli eğitim anlayışı hakimdir. Bu anlayışta öğrenciler sınıf içinde ve dışında ders programına da uygun olarak eğitilmektedirler. Öğretmenler, öğrencilerin derse katılımım sağlatıcı etkinlikleri ve derse uygulanabilecek yöntemleri seçerek sınıfta etkili ve etkileşimli öğrenme ortamını oluşturmak zorundadırlar. Türkçe dersinde, öğretmenler en çok şu yöntemleri tercih etmektedirler:. Anlatım Yöntemi. Soru-cevap Yöntemi. Gösterme(Demonstrasyon) Yöntemi. Drama Yöntemi. Gösterip yaptırma Yöntemi. Tartışma Yöntemi. Problem Çözme Yöntemi Anket sonuçlarına göre: düz anlatım ve soru-cevap öğretmenlerin çoğu tarafından bilinmekte ve uygulanmaktadır. Araştırma sonucunda ortaya sınıf öğretmenlerinin belli yöntemleri daha çok kullandıkları ortaya çıkmıştır.
Today as a job of teaching is being different in developed contries, they don't use anymore the education which is based on teachers. İntead of this, they begin to learn with students by guiding for them. In this system students are educated according to lesson program in class and outside. Teachers must create effective and commication learning atmosphere. In classroom by choosing appariate way and doing some activites to join the students to the class. In Turkish lesson teachers prefers mostly these teachmgues;. Exposition method. Question-answer method. Demonstration method. Drama method. Showing method. Debating method. Solving-the problem method Acording to the resvit at the poll, exposition and guastion and answer is known and used by teachers. At the result of the investigation the teachers use some definite techniques and for the reason is that it appears the evident of methods.