Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

İlköğretim I. kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin öğrencilerini tanıma yeterliliği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Güven, Kemal
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.date.accessioned 2017-04-24T08:18:16Z
dc.date.available 2017-04-24T08:18:16Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Aktepe, V. (2004). İlköğretim I. kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin öğrencilerini tanıma yeterliliği. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4605
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin öğrencilerini tanıma yeterlikleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma giriş, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç ve öneriler olmak üzere dört bölüm altında toplanmıştır. Araştırma, sınıf öğretmenleri ve bu öğretmenlerin öğrencilerine araştırmacı tarafından hazırlanan ve güvenirliğinin kontrol edildiği öğretmen ve öğrenci anket formu bire bir görüşme yolu ile uygulanarak yapılmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans ( f ), yüzde (%) ve aritmetik ortalama (X) kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler Statiscial Package for Social Sciences (SPSS) paket programı kullanılarak yorumlanmıştır. Öğrencilerin bilişsel yönlerini tanıma düzeyine ilişkin yeterlilik düzeyi boyutu bulguları öğretmen ifadelerinde "yeterli" ile "kısmen" aralığında, öğrenci ifadelerinde ise "çok yeterli" ile (evet), "çok yetersiz" (hayır) aralığında ortalama göstermektedir. Öğrencilerin duyuşsal özelliklerini tanıma düzeyine ilişkin yeterlilik düzeyi boyutu bulguları öğretmen ifadelerinde "yeterli" ile "kısmen" aralığında, öğrenci ifadelerinde ise "çok yeterli" ile (evet), "çok yetersiz" (hayır) aralığında ortalama göstermektedir. Öğrencilerin psikomotor özelliklerini tanıma düzeyine ilişkin yeterlilik düzeyi boyutu bulguları öğretmen ifadelerinde "yeterli" ile "kısmen" aralığında, öğrenci ifadelerinde ise "çok yeterli" ile (evet), "çok yetersiz" (hayır) aralığında ortalama göstermektedir. Öğrencilerin sosyal özelliklerini tanıma düzeyine ilişkin yeterlilik düzeyi boyutu bulguları öğretmen ifadelerinde "yeterli" ile "kısmen" aralığında, öğrenci ifadelerinde ise "çok yeterli" ile (evet), "çok yetersiz" (hayır) aralığında ortalama göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract In this survey, it has been aimed to determine the opinions of teachers and students on elementary school teachers' sufficiency in recognition of students. The survey consists of four parts: introduction, method, diagnosis and comments, conclusion and proposals. The survey was carried out through interviewing individually with the teachers and their own students using the poll forms, which are proved to be highly reliable, prepared by the researcher. Data (outcomes) collected with the help of "data collecting tools" analysed in a way that is suitable to the objectives via using frequency ( f ), percent (%), and arithmetical mean (X). The data was analysed as using Statistical Package for Social Arithmetic (SPSS) package program. The sufficiency level dimension outcomes, related to recognition level of students' cognitive aspects, are on an average level between "sufficient" and "partly" in expressions of teachers, and "very sufficient" (yes), "too insufficient" (no) in expressions of students. The sufficiency level dimension outcomes, related to recognition level of students' sensory aspects, was on an average level between "sufficient" and "partly" in expressions of teachers, and "very sufficient" (yes), "too insufficient" (no) in expressions of students. The sufficiency level dimension outcomes, related to recognition level of students' psycho-motor features, was on an average level between "sufficient" and "partly" in expressions of teachers, and "very sufficient" (yes), "too insufficient" (no) in expressions of students. The sufficiency level dimension outcomes, related to recognition level of students' social aspects, was on an average level between "sufficient" and "partly" in expressions of teachers, and "very sufficient" (yes), "too insufficient" (no) in expressions of students. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.subject Öğrenciyi tanıma yeterliliği tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Elementary school teacher tr_TR
dc.subject Ability to recognize students tr_TR
dc.subject Primary education tr_TR
dc.title İlköğretim I. kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin öğrencilerini tanıma yeterliliği tr_TR
dc.title.alternative The student acknowledgement sufficiency of teachers working in 1st level primary schools tr_TR
dc.type Thesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR109875


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster