Bu araştırmada, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin öğrencilerini tanıma yeterlikleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma giriş, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç ve öneriler olmak üzere dört bölüm altında toplanmıştır. Araştırma, sınıf öğretmenleri ve bu öğretmenlerin öğrencilerine araştırmacı tarafından hazırlanan ve güvenirliğinin kontrol edildiği öğretmen ve öğrenci anket formu bire bir görüşme yolu ile uygulanarak yapılmıştır. Veri toplama araçları ile elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans ( f ), yüzde (%) ve aritmetik ortalama (X) kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler Statiscial Package for Social Sciences (SPSS) paket programı kullanılarak yorumlanmıştır. Öğrencilerin bilişsel yönlerini tanıma düzeyine ilişkin yeterlilik düzeyi boyutu bulguları öğretmen ifadelerinde "yeterli" ile "kısmen" aralığında, öğrenci ifadelerinde ise "çok yeterli" ile (evet), "çok yetersiz" (hayır) aralığında ortalama göstermektedir. Öğrencilerin duyuşsal özelliklerini tanıma düzeyine ilişkin yeterlilik düzeyi boyutu bulguları öğretmen ifadelerinde "yeterli" ile "kısmen" aralığında, öğrenci ifadelerinde ise "çok yeterli" ile (evet), "çok yetersiz" (hayır) aralığında ortalama göstermektedir. Öğrencilerin psikomotor özelliklerini tanıma düzeyine ilişkin yeterlilik düzeyi boyutu bulguları öğretmen ifadelerinde "yeterli" ile "kısmen" aralığında, öğrenci ifadelerinde ise "çok yeterli" ile (evet), "çok yetersiz" (hayır) aralığında ortalama göstermektedir. Öğrencilerin sosyal özelliklerini tanıma düzeyine ilişkin yeterlilik düzeyi boyutu bulguları öğretmen ifadelerinde "yeterli" ile "kısmen" aralığında, öğrenci ifadelerinde ise "çok yeterli" ile (evet), "çok yetersiz" (hayır) aralığında ortalama göstermektedir.
In this survey, it has been aimed to determine the opinions of teachers and students on elementary school teachers' sufficiency in recognition of students. The survey consists of four parts: introduction, method, diagnosis and comments, conclusion and proposals. The survey was carried out through interviewing individually with the teachers and their own students using the poll forms, which are proved to be highly reliable, prepared by the researcher. Data (outcomes) collected with the help of "data collecting tools" analysed in a way that is suitable to the objectives via using frequency ( f ), percent (%), and arithmetical mean (X). The data was analysed as using Statistical Package for Social Arithmetic (SPSS) package program. The sufficiency level dimension outcomes, related to recognition level of students' cognitive aspects, are on an average level between "sufficient" and "partly" in expressions of teachers, and "very sufficient" (yes), "too insufficient" (no) in expressions of students. The sufficiency level dimension outcomes, related to recognition level of students' sensory aspects, was on an average level between "sufficient" and "partly" in expressions of teachers, and "very sufficient" (yes), "too insufficient" (no) in expressions of students. The sufficiency level dimension outcomes, related to recognition level of students' psycho-motor features, was on an average level between "sufficient" and "partly" in expressions of teachers, and "very sufficient" (yes), "too insufficient" (no) in expressions of students. The sufficiency level dimension outcomes, related to recognition level of students' social aspects, was on an average level between "sufficient" and "partly" in expressions of teachers, and "very sufficient" (yes), "too insufficient" (no) in expressions of students.