Bu araştırmada, ilköğretim okulu yöneticilerinin problem çözme becerileri çeşitli değişkenler (cinsiyet, mesleki kıdem, branş, mezun olduğu okul) açısından karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde olup kullanılan yöntem Survey Tarama Modelinin bir alt yöntemi olan ilişkisel taramadır. Bu araştırmada problem çözme becerileri, değişkenler açısından betimlenmiş ve daha sonra bu iki değişken arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, Konya il merkezinde bulunan Meram, Selçuklu ve Karatay merkez ilçelerindeki ilköğretim okulları yöneticileri oluşturmaktadır. Bu okullarda yönetici olarak görev yapan (Okul Müdürü, Müdür Yardımcısı) kişilere araştırmanın ölçme aracı uygulanmıştır. Bu yönüyle araştırmada tesadüfi eleman örnekleme yaklaşımı uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Heppner'in Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir 1. Bayan ve erkek ilköğretim okulu yöneticilerinin, problem çözme becerileri arasında güvenli ve planlı problem çözme boyutunda anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Aceleci, düşünen, kaçıngan ve değerlendirici boyutlarında gruplar arasında anlamlı fark bulunamamıştır. 2. İlköğretim okulu yöneticilerinin mesleki kıdemlerine göre düşünen, değerlendirici, kendine güvenli ve planlı alt boyutlarında gruplar arasında anlamlı fark olduğu görülmüştür. Aceleci ve kaçıngan alt boyutlarında ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. 3. İlköğretim okulu yöneticilerinin öğrenim durumlarına göre aceleci, düşünen, değerlendirici, kendine güvenli ve planlı alt boyutlarında gruplar arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Sadece kaçıngan alt boyutunda guruplar arasında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. 4. İlköğretim okulu yöneticilerinin branşlarına göre aceleci, düşünen, kendine güvenli ve planlı alt boyutlarında gruplar arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Sadece kaçıngan ve değerlendirici alt boyutlarında guruplar arasında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Yukarıdaki bulgulara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir.
In this Research, problem solving skills of primary school administrators were observed comparatively according to several variables, namely; gender, vocational experience, branches and graduate school. Research is survey model and method used is relational survey. The sample of the Research was constituted of primary school administrators in Konya province and Meram, Selçuklu and Karatay. The scale was conducted to the administartors in these schools. Personal information form and Heppner's Problem Solving Inventory was used in order to collect the data. Findings are: 1. There is a significant difference between male and female school administrators' problem solving skills in planned problem solving dimension. 2. There is also a significant difference between evaluative, self-confidence and planned sub-dimensions according to vocational experiences of primary school administartors. 3. There is no significant difference between thinking, evaluative, self-confident and planned sub-dimensions according to administrators' education situations. 4. There is no significant difference between thinking, self-confident and planned sub-dimensions according to branches of primary school administrators. Suggestions were made according to findings above.