Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinde ses eğitimi uygulamaları ile koro eğitimi yapılmasının koro eğitimine anlamlı etkileri olup olmadığının saptanması amacıyla yapılmıştır.Bunun için ilköğretim ikinci kademede bulunan 6. sımf öğrencilerinden oluşan deney ve kontrol grupları ile çalışılmış, ses eğitimi ilke ve amaçlarından yararlanılarak, belirlenmiş olan hedef davranışlar doğrultusunda, müzik derslerinde şarkı öğretimi yapılmıştır. Yapılan gözlemler sonucunda elde edilen bulgular spss programı ile analiz edilmiş, hedef davranışların deney ve kontrol grubu için gerçekleşme durumu frekans ve yüzde olarak açıklanmıştır. Sonuç olarak koro eğitiminin, okul müzik eğitiminde önemli bir eğitim alam olduğu gerçeği ortaya çıkarılmış, bu eğitim alanında uygulanabilecek etkinliklerde ne gibi ilke ve amaçların izleneceği, bu ilke ve amaçlar doğrultusunda hangi yöntem ve tekniklerden yararlanılabileceği belirlenmeye çalışılmıştır.
The study has been done to show whether chore training by practising voice training in the secondry school students has a curicial effect on chore training. Therefore it has been done as a testing and checking grups of the 6 grade of the secondary school students a song has been trained in th e music lesson by using the means of principles and goals of voice training. At the and of the observations, the outcomes have been analized wit the spss programme.the desired behaviors have been explained as frequece and per cent for these groups. Consequently, chore training has been proved as an effective field on music training at schools.Which methods and means can be applied on the aims and principles and what sort of principles and aims can be followed for the activities which can be applied in this field is trid to be modified.