dc.contributor.advisor |
Sünbül, Ali Murat |
|
dc.contributor.author |
Bayrakcı, Rahim |
|
dc.date.accessioned |
2017-04-18T08:17:34Z |
|
dc.date.available |
2017-04-18T08:17:34Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Bayrakcı, R. (2004). İlköğretim 4. sınıf Türkçe dersinde uygulanan okuduğunu anlama ve problem çözme stratejilerinin öğrenci başarılarına etkisi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4541 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada İlköğretim 4. Sınıf Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve problem çözme stratejilerine göre öğretimin yapıldığı gruplardaki öğrenci erişileri ile geleneksel olarak öğretim yapılan gruplardaki öğrenci erişileri arasında bir fark olup olmadığını ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu amaçla Konya İli, Çumra İlçesi 60. Yıl Mehmet Yaymacı İlöğretim Okulu' ndaki 4-A ve 4-B sınıfı öğrencileri denek grupları olarak belirlenmiştir. Deney grubuna okuduğunu anlama ve problem çözme stratejilerine göre öğretim yöntemleri, kontrol grubuna geleneksel öğretim yöntemleri uygulanmıştır. t Ölçme aracı olarak her iki gruba da erişi testi uygulanmıştır. İstatistiksel teknikler olarak; aritmetik ortalama, standart sapma ve t testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları ve bunların yorumları ışığmda,bu araştırma ile ulaşılan sonuçlar aşağıda verilmiştir: 1- Okuduğunu anlama becerisinin "bilgi" düzeyindeki davranışlarını kazandırmada "okuduğunu anlama ve problem çözme stratejileri" ile "geleneksel yöntem" aynı derecede etkilidir. 2- Okuduğunu anlama becerisinin "kavrama" düzeyindeki davranışlarını kazandırmada "okuduğunu anlama ve problem çözme stratejileri" ile "geleneksel yöntem" aynı derecede etkilidir. 3- "Okuduğunu anlama ve problem çözme stratejileri" ile "geleneksel yöntem" okuduğunu anlama becerisini oluşturan "toplam" davranışlarını kazandırmada aynı derecede etkilidir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In this research, It has been tried to find out if there is a difference between achievement point of primary school student in Turkish lessons in fourth-year comprehension and problem solving methods, and who are educated by conventional methods. For his reason two groups of students; 4- A and 4-B classes from the 60th year Mehmet Yaymacı Primary School in Çumra, Konya were chosen to be tried-one experiment the other, control group. For the experiment group; reading comprehension and problem solving methods and for the control group conventional methods were practiced. To both groups; conception test was used as a means of evaluation. As statistical technics, arithmetical average, standart diversion, and t-test were applied. The following are the results gained out of these research findings and their comets: 1- The ability to understand what to read is as effective as "traditional method" with "understanding what to read and problem-solving strategies" in obtaining behaviours on "knowledge" level. 2- The ability to understand what to read is as effective as "traditional method" with "understanding what to read and problem-solving strategies" in obtaining behaviours on "understanding" level. 3- "The traditional method" together with "ability to understand what to read and problem-solving strategies" are as effective as obtaining the "total" behaviours that constitute the ability to understand what to read. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Teaching methods |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretim yöntemleri |
tr_TR |
dc.subject |
Student achievement |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenci başarısı |
tr_TR |
dc.subject |
Turkish teaching |
tr_TR |
dc.subject |
Türkçe öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Turkish lesson |
tr_TR |
dc.subject |
Türkçe dersi |
tr_TR |
dc.subject |
Problem solving ability |
tr_TR |
dc.subject |
Problem çözme becerisi |
tr_TR |
dc.subject |
Reading-comprehending skill |
tr_TR |
dc.subject |
Okuma-anlama becerisi |
tr_TR |
dc.title |
İlköğretim 4. sınıf Türkçe dersinde uygulanan okuduğunu anlama ve problem çözme stratejilerinin öğrenci başarılarına etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of reading comprehension and problem-solving strategies applied in fourth class Turkish lesson in elemantary education |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |