dc.contributor.advisor |
Güven, Kemal |
|
dc.contributor.author |
Kurnaz, Ahmet |
|
dc.date.accessioned |
2017-03-24T12:37:15Z |
|
dc.date.available |
2017-03-24T12:37:15Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
Kurnaz, A. (2002). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin duyuşsal ve bilişsel giriş davranışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4262 |
|
dc.description.abstract |
"İlköğretim dördüncü sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin bilişsel giriş davranışlarının ve duyuşsal giriş özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi" konulu bu araştırma ile, Sosyal Bilgiler dersine başlamadan önce öğrencilerin sahip olduğu bilişsel giriş davranışları ve duyuşsal giriş özellikleri ile Sosyal Bilgiler dersindeki başarılan arsındaki ilişkiler incelenmiştir. 2000 - 2001 öğretim yılında Konya şehir merkezi, Çumra ilçesi ve buraya bağlı kasaba ve köylerde bulunan toplam onbeş okulda öğrenim gören 607 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Örneklem grubuna Hayat Bilgisi başarı testi ön test-son test uygulaması, Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği ve Sosyal Bilgiler basan testi uygulanmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon tekniği, okul türü ve düzeyine göre başarı ve tutum puanlarının karşılaştırılmasında F testi ve buna bağlı olarak Tukey testi kullanılmıştır. Cinsiyete göre basan ve tutum puanlarının karşılaştırılmasında bağımsız t testi yöntemi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde 0,05'lik manidarlık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma sonucunda bilişsel giriş davranışları ve duyuşsal giriş özelliklerinin öğrenci başarısında önemli bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca Sosyal Bilgiler dersinde başarının artırılmasında, bu dersin ön öğrenmelerini içeren Hayat Bilgisi programının tam olarak öğrenilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Whit the investigation of different changeable properties of affective entry characteristic and cognitive entry behaviors in social knowledge lesson in primary education fourth class that the students have cognitive entry behaviors and affective entry characteristic properties and the relations between the success of social knowledge had been investigated. In 2000-2001 training year in Konya city center, Çumra county and the villages and small towns which are dependent to Çumra and its fifteen different primary education schools and about 607 students who attend these schools have made up the examples of this investigation. The application of life studies success test, pre and last test to the example group and social studies attitude scale and social studies success test had been applied. In datum analysis, the technique of Pearson Momentum Correlation and according to school variety, level and attitude mark comparison F test and whit this Tukey test had been used. According to the sex success and attitude mark comparison indepent "t" test way had been used. To determine the relations between changeable 0,05 rate is taken as the basis. At the and of the result of the investigation, that cognitive entry behaviors and affective entry characteristic have important effect appeared. In addition to this, in increasing the social studies lesson's success, it has been came to an agreement that learning life studies programme completely needs to be learnt. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Bilişsel giriş davranışları |
tr_TR |
dc.subject |
Cognitive enter behaviours |
tr_TR |
dc.subject |
Duyuşsal giriş özellikleri |
tr_TR |
dc.subject |
Affective entry properties |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal bilgiler dersi |
tr_TR |
dc.subject |
Social studies course |
tr_TR |
dc.subject |
İlköğretim okulları |
tr_TR |
dc.subject |
Primary education schools |
tr_TR |
dc.subject |
İlköğretim öğrencileri |
tr_TR |
dc.subject |
Primary education students |
tr_TR |
dc.title |
İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin duyuşsal ve bilişsel giriş davranışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
With the investigation of different changeable properties of affective entry characteristic and cognitive entry behaviors in social knowledge lesson in primary education fourth class |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
TR34922 |
|