Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Temel psikomotor becerilerin gelişimine farklı eğitim kurumları ve deneklerin özlük niteliklerine bağlı değişkenlerin etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Arı, Ramazan
dc.contributor.author Sarı, Kezban
dc.date.accessioned 2017-03-13T11:50:42Z
dc.date.available 2017-03-13T11:50:42Z
dc.date.issued 2001
dc.identifier.citation Sarı, K. (2001). Temel psikomotor becerilerin gelişimine farklı eğitim kurumları ve deneklerin özlük niteliklerine bağlı değişkenlerin etkisi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4194
dc.description.abstract Bu araştırmada 6 yaş çocuklarında psikomotor gelişim becerileri üzerine bazı değişkenlerin etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni psikomotor gelişim becerisidir. Bağımsız değişkenleri ise daha önce herhangi bir okul öncesi eğitim kurumuna gidilip gidilmemesi, daha önce gidilen okul öncesi eğitim kurumunun resmi veya özel olması, Temel kabiliyet puanı (zeka puanı), cinsiyet, kardeş sırası, annenin çalışıp çalışmaması ve el tercihidir. Araştırmanın evrenini 2001-2002 öğretim yılında Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi-özel anaokulu ve anasınıflarına devam eden 1996 yılı doğumlu 6 yaş öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne Bağlı resmi-özel anasınıfı ve anaokullarından 12 okul küme örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Yine her okuldan birer sınıf küme örnekleme yöntemi ile 92'si kız, 92'si erkek olmak üzere 184 öğrenci seçilerek oluşturulmuştur. Çocukların psikomotor gelişim becerisi, "LOS KF 18" ölçeği ile ölçülmüştür. Çocukların zeka puanı, "TKT 5-7" ölçeği, el tercihleri ise "Lateral izasyon" ölçeği ile ölçülmüştür. Psikomotor gelişimi ölçeğinden elde edilen puanlara bağımsız değişkenlerin etkisi "en küçük kareler metodu" ile incelemiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, maddeler halinde aşağıda özetlenmiştir. 1) Daha önce okulöncesi eğitim kurumuna giden çocuklar ile gitmeyen çocuklar arasında psikomotor gelişimi açısından fark gözlenememiştir (P>0.05). 2) Resmi okulöncesi eğitim kurumuna giden çocukların psikomotor gelişim puan ortalaması özel okul öncesi eğitim kurumuna giden çocukların psikomotor gelişim puan ortalamasında büyüktür (P<0.05). 3) Zeka puanı çocukların psikomotor gelişimini etkilemektedir. Alt grup temel kabiliyet puanına sahip çocukların psikomotor gelişim puan ortalaması, orta ve yüksek zeka düzeyine sahip çocukların psikomotor gelişim puan ortalaması arasındaki fark 0.05 düzeyinde anlamlıdır (p<0.05). Orta grup temel kabiliyet puanına sahip çocukların psikomotor gelişim puan ortalaması ile üst grup temel kabiliyet puanına sahip çocukların psikomotor gelişim puan ortalaması arasındaki fark anlamlı değildir (P>0.05). 4) Kız ve Erkek çocukların arasında psikomotor gelişim puan ortalamaları açısından önemli bir fark tespit edilememiştir (P>0.05) 5) Kardeş sırası psikomotor gelişim üzerinde etkili değildir (P>0.5). 6) Çalışan annelerin çocuklarıyla çalışmayan annelerin çocuklarının psikomotor gelişim puan ortalamaları arasındaki fark önemli değildir. 7) El tercihi psikomotor gelişim becerisi üzerinde etkilidir. Sol elini kullanan çocukların psikomotor gelişim puan ortalaması sağ elini kullanan çocukların psikomotor gelişim puan ortalamasından büyüktür (PO.05). tr_TR
dc.description.abstract In this study, the effects of some independent variants on psikomotor development of six age children were surveyed. The dependent variant of the study is psikomotor development skill of children. Whether or not going a preschool before, type of school, intelligence point, gender (sex), the number of brothers and sisters, effect of the mothers who are working or not and hand preferences of children were used as independent variants. The scope of the study were composed of the students who were attending country and private preschools placed in Konya during 2001-2002 education season and, the students were at the age of six.. As a sample model, 12 country and private preschools were selected using examplification in Konya. It was also selected a class from each preschool to examplification. The number of boys and girls were 184.. The psikomotor development capacity of children was measured by "LOS KF 18,". The inteligence point of children was measured by "TKT 5-7". Hand preference was determined by "Lateralizasyon" The effects of independent variants on avarage psikomotor development points were investigated by Least squre anlaysis methods. The datum acquired from this study are summurized below in order; 1) Whether or not going preschool before does not affects psikomotor development skills of chiIdren.(P>0.05). 2) Average psikomotor development points of children who are attending country preschools are higher than children attending private preschools (PO.05). 3) The intelligence point of the children affects their psikomotor development skills. There are statistically difference between avarage psikomotor development points of low inteligence students and mid point, high level of inteligence students (P<0.05). 4) Even though, there is a difference between average points of boys and girls in the psikomotor development capacity, it is not important at 0.05 level (P>0.05). 5) The number of brothers and sisters do not affect psikomotor development skill of children (P>0.5). 6) There are no difference between psikomotor delevelopment points of children having mothers who are wroking or not (P>0.05). 7) Hand preferences affects psikomotor development skill of children. Average piskomotor development points of Left handed children are higher than right handed children (P<0.05). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Eğitim kurumları tr_TR
dc.subject Education establishments tr_TR
dc.subject Psikomotor beceriler tr_TR
dc.subject Psychomotor skills tr_TR
dc.subject Psikomotor gelişim tr_TR
dc.subject Psychomotor development tr_TR
dc.subject Çocuklar tr_TR
dc.subject Children tr_TR
dc.title Temel psikomotor becerilerin gelişimine farklı eğitim kurumları ve deneklerin özlük niteliklerine bağlı değişkenlerin etkisi tr_TR
dc.title.alternative The Effect of different education establishments and variables based on subject characteristics on essential psikomotor skiil development tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster