Bu arastırmanın amacı, ilkögretim denetçilerinin denetim uygulamaları sırasındaki liderlik davranıslarının, bireysel özelliklerinin ve içinde bulundukları kurum kültürünün ögrenen organizasyonların özellikleri ile uyumlu olup olmadıgını belirleyerek degerlendirmeler yapmaktır. Arastırma bulgularına göre, ilkögretim denetçileri, örgüt kültürünün ögrenmelerine ?orta düzeyde? fırsat sagladıgını düsünmektedirler. Ayrıca, ilkögretim denetçileri denetim uygulamaları sırasında liderlik davranıslarını ?üst düzeyde? yerine getirdikleri görüsündeyken, ilkögretim okulu yönetici ve ögretmenleri, ilkögretim denetçilerinin denetim uygulamaları sırasında liderlik davranıslarını ?orta düzeyde? yerine getirdiklerini düsünmektedirler. Bu sonuçlara göre, ilkögretim denetçilerinin içinde bulundukları örgüt kültürü, ögrenen organizasyonların kültürü ile tam olarak uyumlu degildir.
The objective of this study is to evaluate whether leadership behaviors of primary school inspectors during their inspection, their individual characters and institutional culture where they work are consistent with the characteristics of learning organizations. To the study results, inspectors think institutional culture contributes to their development at ?intermediate level?. However, while inspectors think they carry out leadership behaviors at ?advanced level? during the inspection, school directors and teachers think the inspectors carry out leadership behavior at ?intermediate level? while inspecting their schools. According to these results, institutional culture where primary school inspectors take part is not exactly consistent with the culture of learning organization.