dc.contributor.advisor |
Okumuşlar, Muhiddin |
tr_TR |
dc.contributor.author |
Erhun, Halil |
|
dc.date.accessioned |
2014-08-27T07:33:52Z |
|
dc.date.available |
2014-08-27T07:33:52Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.citation |
Erhun, H. (2010). 7-12 yaş çocuklarda paylaşma ve yardımlaşma değerlerinin hadisler ışığında öğretimi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/38 |
|
dc.description.abstract |
Eğitim ve öğretim hayat boyu devam eden bir süreçtir. Bu süreç belli
dönemlerden oluşmaktadır. Bunlardan biri de ilkokul çağını içeren 7-12 yas
dönemidir. Özellikle bu dönemde öğrenilenlerin çocuğun üzerinde hayatı boyunca
önemli bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir.
Bu çalışmada, 7-12 yas dönemi çocuklarına paylaşma ve yardımlaşma
değerinin bazı hadislerle öğretilmesi konusu incelenmiştir. İlk olarak çocukların
bedensel, bilişsel, sosyal, ahlaki, dini ve duygusal gelişim özellikleri ele
alınmaktadır. Sonrasında değer kavramı, değerlerin özellikleri, değerlerin işlevleri ve
değerlerin tasnifi üzerinde durulmaktadır. Bunun ardından da paylaşma ve
yardımlaşma değerini bazı baslıklar oluşturarak hadislerden hareketle çocuğa öğretilmesi konusu ele alınmıştır. Paylaşma ve yardımlaşma değerinin farklı
boyutları hadisler temel alınarak incelenmiştir. Bu bakımdan bazı hadislerde maddi
boyut ön planda olarak açıklamalar yapılırken, bazı hadislerde de manevi boyut yani
acı, sevinç, üzüntü, ilim, bilgi gibi konular ön planda yer almıştır.
Hadisler çocuklar eğitilirken onların gelişiminde önemli bir rol oynarlar. Sonuç
olarak hadisler bir kaynak olarak kullanıldığında her zaman çocukların davranışlarını
olumlu yönde etkiledikleri görülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Teaching and learning is a process that continues lifetime. This process consists of certain periods. The one of these periods is the 7-12 age groups including primary school term. It is known that the education in this period have a significant impact on the child's lifetime.
In this study, it has been researched that sharing and helping for the kids ages of 7-12 are taught by related hadiths. Firstly, kids’ physical, intellectual, social, ethic, religious and emotional development have been studied. Then, concept of value, features of values, functions of values, classification of values are emphasized. After that the values of sharing and helping by creating some topics in the hadith to be taught to children have been discussed. The different sides of helping and sharing values are investigated on the basis of the hadiths. In some hadiths physical ways have been highlighted. In some hadith spiritual ways such as sadness, happiness, knowledge subjects have been highlighted.
Hadiths play very important role in kids’ development when they are taught. As a result of that hadiths are always influencing the kids’ behavior in a positive way that seems to be a resource which should be used. |
|
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Değer |
tr_TR |
dc.subject |
Değer eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
İlkokul dönemi |
tr_TR |
dc.subject |
Hadis öğretimi |
tr_TR |
dc.subject |
Value education |
tr_TR |
dc.subject |
Primary school team |
tr_TR |
dc.subject |
Hadith education |
tr_TR |
dc.subject |
Value |
|
dc.title |
7-12 yaş çocuklarda paylaşma ve yardımlaşma değerlerinin hadisler ışığında öğretimi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Helping and sharing values teaching kids who are 7-12 age group in the light of the hadiths |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |