Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile denetim odaklarının aile destek düzeyleri ve özlük nitelikleri açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Gürsel, Musa
dc.contributor.author Tan, Deniz
dc.date.accessioned 2017-01-12T11:40:09Z
dc.date.available 2017-01-12T11:40:09Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Tan, D. (2000). Lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile denetim odaklarının aile destek düzeyleri ve özlük nitelikleri açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3831
dc.description.abstract Bu araştırmada lise öğrencilerinin aile destek düzeyi, cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi, ailenin ekonomik durumu, kardeş sayısı, sınıf düzeyi bağımsız değişkenlerinin yalnızlık düzeyi ve denetim odağına etkisi incelenmiştir. Bu araştırma tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırmanın evreni, 1999-2000 öğretim yılında Konya il merkezindeki liselerde eğitim gören 9. ve 11. sınıf lise öğrencileridir. Araştırmanın örneklemi Konya il merkezindeki Konya Lisesi, Erbil Koru Lisesi ve Cemil Keleşoğlu Lisesi 9. ve 11. sınıf lise öğrencileri arasından tesadüfi örnekleme yolu ile seçilen 150 kişiden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında, Aile Destek Ölçeği, UÇLA Yalnızlık Ölçeği ve Rotter Denetim Odağı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon katsayısı, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma istatistiksel işlemleri kullanılmış, manidarlık düzeyi a 0,05 olarak benimsenmiştir. Araştırmanın bulguları; eğitim seviyesi düşük olan babaların çocuklarının yalnızlık düzeyinin, eğitim seviyesi yüksek olanlardan daha yüksek olduğunu, eğitim seviyesi yüksek olan annelerin çocuklarının eğitim seviyesi düşük olanlardan daha fazla dıştan denetimli olduğunu, 9. sınıf lise öğrencilerinin 11. sınıf lise öğrencilerine göre daha yalnız olduğunu, aile destek düzeyi arttıkça lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyinin önemli derecede azaldığını, lise öğrencilerinin aile destek düzeyi arttıkça dıştan denetimlilik düzeyinin azaldığını, fakat içten denetimin arttığını, lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyi ile dıştan denetimlilik düzeyleri arasında bir ilişki bulunmadığını, fakat içten denetimle ters yönlü bir ilişkinin varlığını ortaya koymaktadır. Araştırmanın bulguları doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the level of parents support to high school students, sex the level of education of parents, their economical status, the number of brothers, the level of the class, variants loneliness level and the effect of locus of control are investigated. In this study data analysis was used. The sample of this study is high school students at 9. and 1 1. class in Konya during the years 1999-2000. The sample for this study is consisting of 150 high school students at 9. and 11. class chosen from Konya, Erbil Koru, Cemil Keleşoğlu high school by randomness. At the collection of data, Perceived Social Support From Family Scale, UCLA Loneliness Scale and Rotter Locus of Control Scale were used. Data analysis was done by using t-testi, variance analysis (ANOVA), Pearson Corelation, Frequency, aritmetic avarage, standard deviation statistical procedure, and means is taken as a 0,05. The results of research show that the level of loneliness of children whose father's education level is low is higher than children whose father's education level is high and the children whose mother's education level is high are more outside controlled than the children whose mother's education level is low, students at 9. Class are more alone than the students at 1 1. Class, students loneliness level decreases when parents support level increases, at the same time the outside control decreases but inner control increases there is no relation between students loneliness level and outside control, but there is a opposite relationship between students loneliness level and inner control. In the light of the data and the results of the research some recommendations are offered. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Aile desteği tr_TR
dc.subject Family support tr_TR
dc.subject Denetim odağı tr_TR
dc.subject Locus of control tr_TR
dc.subject Eğitim psikolojisi tr_TR
dc.subject Education psychology tr_TR
dc.subject Lise öğrencileri tr_TR
dc.subject High schools students tr_TR
dc.subject Yalnızlık düzeyleri tr_TR
dc.subject Loneliness level tr_TR
dc.subject Öğrenciler tr_TR
dc.subject Students tr_TR
dc.title Lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile denetim odaklarının aile destek düzeyleri ve özlük nitelikleri açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The Comparative study of high-school students loneliness level and locus of control with parents support and identitiy qualitiy tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster