Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Aile sosyo-ekonomik durumu ve ana-baba tutumlarının sınav kaygısı düzeyleri üzerine etkilerinin incelenmesi: Konya örneğinde üniversite sınavına dershaneye giderek hazırlanan öğrencilere bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Eroğlu, Susran Erkan
dc.contributor.author Yolcu, Mehmet Alper
dc.date.accessioned 2017-01-06T09:38:30Z
dc.date.available 2017-01-06T09:38:30Z
dc.date.issued 2015-04-09
dc.identifier.citation Yolcu, M. A. (2015). Aile sosyo-ekonomik durumu ve ana-baba tutumlarının sınav kaygısı düzeyleri üzerine etkilerinin incelenmesi: Konya örneğinde üniversite sınavına dershaneye giderek hazırlanan öğrencilere bir uygulama. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3731
dc.description.abstract Sınav kaygısı, her yaş grubundan öğrencinin yaşadığı önemli bir problemdir. Ancak bu, aşılamayacak bir problem değildir. Eğitim hayatları bakımından sınavlarla dolu bir eğitim-öğretim sistemi içerisinde sınavdan sınava koşuşturan çocuklarımız/gençlerimiz girmek istedikleri okullar için yarış halinde oldukları yaşıtlarıyla yoğun bir çalışma süreci geçirmekte ve yaşamlarını bu hızlı akış içinde sürdürmektedirler. Sınav kaygısı yaşayan öğrencide fiziksel, psikolojik, zihinsel, bedensel olarak olumsuzluklar görülebilmektedir. Sınav kaygısına neden olan faktörlerin çeşitliliği elbette ki söz konusudur. Bu çalışmada bu değişkenlerden öğrencinin sosyo-kültürel aile yapısı ve anne-baba tutumlarının sınav kaygısına ne düzeyde etki ettiğini tespit etmeye çalıştık. Bu çalışmada birinci bölümde, Türk eğitim sistemi içerisinde ortaöğretim, özel dershaneler, üniversite giriş sınavları ve üniversite giriş sınavları tarihçesi hakkında bilgilendirme yapıldıktan sonra ikinci bölümde anne-baba tutumları açıklanmış ve ailenin sosyo-ekonomik durumunun öğrencinin başarısına, sınav kaygısına etkileri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise; ergenlik dönemi, bu dönemin problemleri, akademik başarı ve kaygıya değinerek sınav kaygısının ne olduğuna, nasıl ortaya çıktığına, öğrencileri nasıl etkilediğine ve nasıl üstesinden gelinebileceğine dair bilgiler verildi. Daha sonra araştırmanın metodolojik sınırları belirlenmiş ve elde edilen veriler belirli başlıklar altında irdelenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Exam anxiety, from the group of students all ages live is an important problem. However, this is not a problem that cannot be exceeded. Education in terms of exam filled with education and training system of english test test running around our children / youth enter what they want when they are in competition for schools with their peers is undergoing an intensive working process and continues in this fast flow of their lives. Exam anxiety student living in physical, psychological, mental, physical, as can be seen the negativity. The variety of factors that causes concern, of course, the exam is in question. In this study of these student's socio-cultural family structure and parents ' attitudes are test what level of impact concerned tried to detect. In this study, the first chapter, within secondary education, special education classrooms, college entrance exams and college entrance exams after a briefing about the history of the second section describes the attitudes of parents and the family's socio-economic status of the student's success, discussed the effects of the exam anxiety. The third part is; adolescence, this period problems, academic achievement and cited anxiety-exam concerns what it is, how it's out of the bag, how students can be overcome and how information was given. Later designated boundaries of the methodological research and data obtained under specific titles is scrutinized. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject University entrance examinations tr_TR
dc.subject Üniversite giriş sınavları tr_TR
dc.subject Test anxiety tr_TR
dc.subject Sınav kaygısı tr_TR
dc.subject Socio-economic situation tr_TR
dc.subject Sosyoekonomik durum tr_TR
dc.subject Parents attitude tr_TR
dc.subject Ana-baba tutumu tr_TR
dc.subject Akademik başarı tr_TR
dc.subject Academic achievement tr_TR
dc.title Aile sosyo-ekonomik durumu ve ana-baba tutumlarının sınav kaygısı düzeyleri üzerine etkilerinin incelenmesi: Konya örneğinde üniversite sınavına dershaneye giderek hazırlanan öğrencilere bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative Observation of the effects of family socio-economic status and parent attitudes on exam anxiety levels (An implementation for students who are attending to private courses for university entering exams in Konya sample) tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster