Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Montessori Yönteminin okul öncesi (36-66 ay) çocuklarının özbakım becerilerine etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Çağdaş, Aysel
dc.contributor.author Bayer, Ayça
dc.date.accessioned 2017-01-03T11:41:50Z
dc.date.available 2017-01-03T11:41:50Z
dc.date.issued 2015-10-05
dc.identifier.citation Bayer, A. (2015). Montessori Yönteminin okul öncesi (36-66 ay) çocuklarının özbakım becerilerine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3656
dc.description.abstract Bu araştırmada, Montessori Yöntemi'nin okul öncesi eğitimi alan 36-66 ay çocuklarının öz bakım becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni çocukların öz bakım (kişisel bakım ve temizlik, yemek yeme, dinlenme, giyinme, kazalardan korunma, çevreyi düzenleme) becerileri, bağımsız değişkeni ise Montessori Yöntemi'dir. Bu araştırmanın çalışma grubu 2013-2014 öğretim yılında Konya ili, Selçuklu ilçesi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulunda eğitim alan ve yansız atama ile seçilen 3-6 yaş grubu çocuklarından oluşmaktadır. Araştırmaya 20 deneme, 20 kontrol grubu olmak üzere 40 çocuk dahil edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu oluşturulurken yaş değişkeni göz önünde bulundurulmuş ve gruplar eşitlenmiştir. Araştırmada okul öncesi çocuklarının öz bakım becerilerini belirlemek amacıyla Öz Bakım Becerileri Değerlendirme Testi kullanılmıştır. Testler çocuklara deneme öncesi ve sonrasında uygulanmış, ayrıca beş hafta sonra deneme grubuna eğitimin kalıcılığı ölçmek için tekrar uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde; Mann Witney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir: ● Deneme grubu çocuklarının öz bakım becerileri son test puan ortalamaları ön test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksektir. ● Kontrol grubu çocuklarının öz bakım becerileri son test puan ortalamaları ön test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksektir. ● Deneme grubu çocukları öz bakım becerilerinden temizlik ve kişisel bakım, yemek yeme, dinlenme, giyinme becerilerinde son test puan ortalamaları, kontrol grubu çocuklarının temizlik ve kişisel bakım, yemek yeme, dinlenme, giyinme becerileri son test puan ortalamalarından anlamlı düzeyde yüksektir. Kendini kazalardan koruma ve çevreyi düzenleme becerilerinde ise deneme ve kontrol grubunun bulguları benzer çıkmıştır. ● Deneme grubu çocuklarının son test puan ortalamaları ile izleme testi puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda ulaşılan genel sonuç, Montessori Yöntemi'nin okul öncesi çocuklarının öz bakım becerilerine olumlu yönde katkı sağladığı ve MEB Okul Öncesi Eğitim Programına göre temizlik ve kişisel bakım, yemek yeme, dinlenme, giyinme becerilerine göre daha etkili olduğudur. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the effects of The Montessori Method on preschool children's (36-66 months) self care skills were examined. The dependent variable in this study was "children's self care skills (personal care and cleaning, eating, resting, wearing, protecting themselves from the accident, arranging environment)", the independent variable was "The Montessori Method". The study group of the research consisted of three/six years old children who were chosen with the objective assignment and had education in Selcuk University Health Sciences Faculty Ihsan Dogramaci Application Kindergarden School in 2013–2014 education year in Selcuklu county in Konya. A total of 40 children were included in the study;twenties of them were in the experimental group and the rest of them were in the control group. While the study groups were being formed, age variable was taken into consideration and groups were equally distributed. In the study, self care skills assessment test was used to determine preschool children's self care skills assessment. The tests were applied to children before and after testing, and they were applied again to evaluate permanence to experimental group 5 weeks later. At the analysis of the data acquired in the study, Mann Witney U Test and Wilcoxon signed ranks tests were applied. The findings of the study were summarized below: ● The general self care skills of children in experimental group's post-test average scores were significantly higher than pre-test average scores. ● The general self care skills of children in control group's post-test average scores were significantly higher than pre-test average scores. ● The post test average scores of children in experimental group's self care skills (personal care and cleaning,eating,resting,wearing skills) were meaningfully higher than the post test average scores of children in control group. Also protecting themselves from the accident and arranging environment skills' scores were same between children in experimental and control group. ● No significant difference was found between post-test average scores and follow-up tests average scores of experimental group. The general conclusion which was obtained from the results was The Montessori Method made positive contribution to preschool children's self care skills and it was more effecient than Ministry of National Education Pre-school Education Program about the personal care and cleaning, eating, resting, wearing skills. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Eğitim yöntemleri tr_TR
dc.subject Education methods tr_TR
dc.subject Maria Montessori tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Preschool education tr_TR
dc.subject Okul öncesi çocuklar tr_TR
dc.subject Preschool children tr_TR
dc.subject Çocuk eğitimi tr_TR
dc.subject Child education tr_TR
dc.subject Çocuk gelişimi tr_TR
dc.subject Child development tr_TR
dc.subject Öz düzenleme becerisi tr_TR
dc.subject Self-regulation tr_TR
dc.subject Özbakım tr_TR
dc.subject Self care tr_TR
dc.title Montessori Yönteminin okul öncesi (36-66 ay) çocuklarının özbakım becerilerine etkisinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The study of the Montessori Method's effects on preschool children's (36-66 months) selfcare skills tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster