Konaklama işletmeleri insanların yoğun iş temposundan kurtulmak, balayı yapmak, çocuklarını eğlendirmek, hoşça vakit geçirmek, rahatlamak, stresten kurtulmak vb. adına gittikleri, yeme-içmeden, temizliğe, eğlenceden, havuz-deniz imkanına, kuru temizlemeden, sauna, Türk hamamı gibi imkanlardan yararlandıkları tesislerdir. Bu tesisler gün geçtikçe modernleşmekte ve insanların bitmek tükenmek bilmeyen isteklerine cevap vermek için çaba harcamaktadırlar. Çünkü hoşça vakit geçirmenin bir kriteri ve bir sınırı bulunmamaktadır. İletişim çağı olarak adlandırılan çağımızda da bu tesislerin hemen hemen bütün departmanlarında bilgisayar ve sanal alemin bütün imkanları kullanılmaktadır. Bu çalışmada konaklama işletmelerinde yöneticilerin tesislerinin yönetimi, tanıtımı vb. için bu teknolojik imkanlardan ne ölçüde yararlandıkları yapılan litaratür taraması ve uygulama çalışmasıyla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Uygulama kısmında Konya ili merkezde yer alan İl Turizm Müdürlüğünün otel işletmeleri listesinde yer alan 5 ve 4 yıldızlı bütün otellerin yöneticilerine yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması ile 5 ve 4 yıldızlı otel yöneticilerinin tesislerinin yönetiminde bu imkanlardan ne ölçüde yararlandıkları yapılan istatistiki analiz verileriyle tespit edilmeye çalışılmıştır. Yapılan bu çalışma ile konaklama işletmelerinde kullanılan bilişim teknolojilerinin verimli kullanılmasına yönelik önerilerde bulunulmuş ve alana katkı sağlamak hedeflenmiştir.
Accommodation business offers a wide range of activities to allow people get rid of heavy workload, spend time pleasantly, entertain their children, relax, relieve stress and so on. These business offer facilities like eating drinking, cleaning, entertainment, sports, dry cleaning, sauna, Turkish bath, etc. for the benefit of customers. Every day, these facilities are being modernized and developed in order to meet people's limitless needs. Computers and all sources of virtual world's facilities are being used in almost all departments of accommodation business in this era of communication. With a literature review and an application, this study aims at understanding accommodation sector managers' usage of these new technologies for various purposes like management, promotion, and so on. In the research, a survey has been applied to managers of all the 5 and 4 star hotels which are located in the city center of Konya and existed in Provincial Tourism Office's list. With the statistical analysis of the survey data, 5 or 4 star hotel managers' usage of these technologies for administrative purpose have tried to be determined. With the results of this research, some suggestions have been made for effective usage of information technologies in accommodation sector and a contribution to this field is intended.