Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Okulöncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerinde kullandıkları hikaye anlatım yöntemlerinin incelenmesi: Karaman ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Kabadayı, Abdülkadir
dc.contributor.author Bektaş, Hülya
dc.date.accessioned 2016-06-17T07:22:41Z
dc.date.available 2016-06-17T07:22:41Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Bektaş, H. (2010). Okulöncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerinde kullandıkları hikaye anlatım yöntemlerinin incelenmesi: Karaman ili örneği. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/3051
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacını, okul öncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerinde kullandıkları hikaye anlatım yöntemlerini tespit etmek oluşturmaktadır. Bu amaçla Karaman İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı merkez ilköğretim okulları ve anaokullarında görev yapan 80 okul öncesi öğretmenine araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu uygulanmıştır. Uygulanan anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerin genel bilgilerini, ikinci bölümde ise öğretmenlerin Türkçe dil etkinliklerinde kullandıkları yöntemleri tespit etmek için hazırlanan 25 madde yer almıştır. Bu çalışmada analiz yöntemleri olarak , demografik özelliklerle değişkenler arasındaki fark testleri Mann Whitney ?U Testi ve Kruskal Wallis Testi ile yapılmıştır. 0,05'lik manidarlık düzeyi benimsenmiştir. Maddeler; kukla, gösteri, görseller ve teknoloji olarak yaş, kıdem, mezuniyet durumlarına göre istatistiksel olarak değerlendirildiğinde herhangi bir anlamlı farklılık gözlenmemiştir (p>0,05). Soru maddelerinden `drama' maddesi, en yüksek ortalamayı almıştır. Ayrıca; maddeler kendi içinde mezuniyet durumlarına göre Mann Whitney ?U Testi ile incelendiğinde sadece `araçsız düz anlatım', `hikâye kartı', `hikâye kitabı', `film, film şeridi, slâyt' ve `demonstrasyon' yöntemlerinde farklılık görülmüştür. Mezuniyet durumuna göre katılımcıların verdiği cevapların aritmetik ortalamalarına bakıldığında; yüksek okul mezunları, en çok `hikâye kitabı' ve `hikaye kartı aracılığıyla' öğretim maddesini, fakülte mezunları ise en çok `parmak kuklası' aracılığıyla öğretim maddesi seçilmiştir. Maddeler kendi içinde kıdem durumlarına göre Kruskal Wallis Testi ile incelendiğinde sadece `televizyon şeridiyle öğretim' maddesinde farklılık görülmüştür. Katılımcıların yaşına göre incelendiğinde, 30 yaşına kadar katılımcılar 12 yöntemi daha fazla kullanılmakta iken, 30 yaş üzeri katılımcılar ise sadece 5 yöntem daha fazla kullanmaktadır. 8 yöntemin kullanımı, 30 yaşına kadar ve sonrası grupta ortak tercih edilmiştir. Kıdeme göre; ilk 5 yıla kadar 14 yöntem daha fazla kullanılmakta iken, 5 yıldan sonra 9 yöntem daha fazla kullanılmaktadır. Sadece 2 yöntem ilk 5 yıla kadar ve daha sonraki gruplarda ortak tercih edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The object of this research is to establish storytelling methods in Turkish Language activities used by preschool teachers?. For this purpose, the questionnaire, developed by the researcher, was applied to 80 preschool teachers who are working at primary schools and preschool schools affiliated to center of Karaman Province under the title of Board of National Education. The questionnaire which was applied, consists of two parts. In the first part, demographic informations of teachers takes place. The second part consists of 25 items which were prepared to establish teachers? storytelling methods in Turkish Language activities. In this study difference tests between demographic features and variables are applied with Mann Whitney-U Test and Kruskal Wallis Test as analysis methods. 0,05 significance level was embraced. When the items were evaluated statistically according to puppet, demonstration, visuals and technology, any meaningful difference was not observed (p>0,05). Mean score item is drama when the questionnaire?s items? averages are analyzed. Besides, when the questionnaire?s items? are analyzed with Mann Whitney ?U Test inside of them according to graduation, difference is observed only in direct lecturing, story cards, story book, film, film strip and slide and demonstration method item. When the answers? mean score, which were given by participants, are analyzed according to graduation status, college graduate participants mostly chose story book and story card item. However, faculty graduate participants chose finger puppet item, when their mean score are observed. The difference is observed only in television strip item, when the questionnaire?s items? are analyzed inside of them according to seniority situations with Kruskal Wallis Test. According to the age; participants aged up to 30, 12 methods are used more, whereas in the group aged over 30 only 5 methods are used more prevalent. 8 methods are prefered commonly by the two groups. According to the seniority; participants in early 5 years 14 methods are used more, whereas after 5 years 9 methods are used more prevalent. Only 2 methods are prefered commonly by the two groups. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Preschool education tr_TR
dc.subject Okul öncesi öğretmenler tr_TR
dc.subject Preschool teachers tr_TR
dc.subject Türkçe dersi tr_TR
dc.subject Turkish lesson tr_TR
dc.subject Öğretim yöntemleri tr_TR
dc.subject Instsruction methods tr_TR
dc.subject Dil öğretimi tr_TR
dc.subject Language teaching tr_TR
dc.title Okulöncesi öğretmenlerinin Türkçe dil etkinliklerinde kullandıkları hikaye anlatım yöntemlerinin incelenmesi: Karaman ili örneği tr_TR
dc.title.alternative Research of storytelling methods in Turkish language activities used by preschool teachers' : Sample of Karaman province tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster