Bu araştırmada Grupla Psikolojik Danışma uygulamasının, öğrencilerin kendini açma davranışlarım etkileyip etkilemediği incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni Kendini Açmadır. Bağımsız değişkenler ise, cinsiyet, açılınan bireyler, açılınan konular ve grupla psikolojik danışma sürecidir. Araştırmanın evrenini Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1. Sınıfa giden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma, tesadüfi küme örneklemi yöntemi ile Sınıf Öğretmeliği Bölümü, 8 birinci sınıf şubesinden 2, Türkçe Öğretmeliği Bölümü 2 birinci sınıf şubesinden 1, Resim-İş Öğretmenliği Bölümü 2 birinci sınıf şubesinden 1 şube olmak üzere toplam 4 şubenin öğrencilerinden oluşmaktadır. Örnekleme alınan toplam öğrenci sayısı toplam 121 'dir. Kendini açma davranışı düzeyini ölçmek için Selçuk (1989) tarafından geliştirilen "Kendini Açma Envanteri" kullanılmıştır. Öğrencilerin bazı özelliklerini belirlemek amacıyla Kimlik Bilgileri Anketi düzenlenmiştir. Elde edilen puanlar, değişken sayısına göre F ve t ile test edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, maddeler halinde özetlenmiştir. 1- Cinsiyet değişkeni, öğrencilerin kendini açma düzeyi üzerinde etkilidir. Kız öğrenciler kendilerini erkeklerden daha çok açmaktadırlar. Kız öğrenciler anneye, erkeklerden daha çok açılmaktadırlar. Erkek öğrenciler ise ay nı cins yakın arkadaş ve karşıt cins yakın arkadaşa kızlardan daha çok açılmışlardır. Baba, öğretmen ve danışmana açılma düzeyi bakımından ise cinsiyetler arasında manidar bir fark bulunmamıştır. 2- Genel olarak öğrencilerin en çok açıldıkları birey "aynı cins yakın arkadaş", en az açıldıkları birey ise "öğretmen" olmuştur. 3- Genel olarak öğrencilerin en çok açıldıkları konu "okul", en az açıldıkları konu ise cinsellik olmuştur. 4- Grupla psikolojik danışma süreci, öğrencilerin kendini açma puan ortalamalarını önemli düzeyde etkilemektedir. 4.a. Deney ve kontrol grubu ön-test kendini açma puan ortalamaları arasında önemli düzeyde fark yoktur. 4.b. Kontrol grubunun ön test-son test kendini açma puan ortalamaları arasında önemli bir farklılaşma bulunmamıştır. 4.c. Deney grubu son test kendini açma puan ortalamaları, ön test kendini açma puan ortalamalarından önemli düzeyde yüksek çıkmıştır. 5- Grupla psikolojik danışma süreci, öğrencilerin en fazla psikolojik danışmana açılması üzerinde etkili olmuştur. 6- Grupla psikolojik danışma uygulaması, öğrencilerin öncelikli olarak kendini açtığı bireylerle ilgili tercihlerini etkilemiştir. 7- Grupla psikolojik danışma uygulaması, öğrencilerin öncelikli olarak kendini açtığı konularla ilgili tercihlerini etkilemiştir.
In this research, It was examined how group counseling effects self-disclosure of students. Dependent variable research was self disclosure, independent variables were gender, disclosure individual, disclosure subject and process of group counseling. The universe of research was first grade students of Niğde University School of Education. The sample of research was formed by Random heap Method. It was selected 4 branches from 2 of 8 first grade classes from Department of Primary Teacher Training, 1 of 2 first grade classes from Department of Turkish Literature Teacher Training, 1 of 2 first grade classes from Department of Graphic Arts Teacher Training. Total number of student in sample was 121. To measure level of self-disclosure, It was used "self Disclosure Inventory" which was developed by Selçuk in 1989. To define same characteristics of students, It was applied an Identification Information Questionnaire. Data provided from quastionnaire were tested by f and t test according to number of variable. Findings in research were summarized as below. 1- Variable gender effected on self-disclosure level of students. Female students disclosure themselves more than male. Female students disclosure to their mother more than male. Male students disclosure to same gender than female. The level of disclosure to father is not meaningful for both male and female. 2- In general, the subject mostly disclosure to same gender closes friends, least disclosure to teacher. 3- In general, the subject the subject students most disclosure is school least disclosure to sexuality. 4- Process of group counseling has important effects on average point of student's disclosure. 4.a There is no meaningful differences between experiment and control groups in pre-test average point of disclosure. 4.b There is no meaningful difference between pre-test-test average point of disclosure of control group. 4.c Test average point of disclosure in experiment group is higher than pre-test average point of disclosure. 5- The process of group counseling effected on most disclosure of students to counselor. 6- The process of group counseling effected on choose of individual that students disclosure them. 7- The process of group counseling is primarily effect to choose of subjects that students disclosure them.