Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

3-6 yaş çocuk temel beden ve kol kalıbı çizimi konusunda yeni bir deneme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Çağdaş, Miyase tr_TR
dc.contributor.author Solmaz, Melike
dc.date.accessioned 2014-08-26T08:07:26Z
dc.date.available 2014-08-26T08:07:26Z
dc.date.issued 2009-11-16
dc.identifier.citation Solmaz, M. (2009). 3-6 yaş çocuk temel beden ve kol kalıbı çizimi konusunda yeni bir deneme. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/28
dc.description.abstract Çocuk giyimi; Çocuğu tabiatın etkilerine karşı koruyan, vücuda göre şekil alabilen, farklı ve estetik bir görünüm sağlayan, gelişmesi ve büyümesi üzerinde de olumlu etkilere sahip olan giysilerin tümüdür. Çocuğun bedensel ve psikolojik gelişiminde, çevre ile etkileşiminde giyimin büyük bir işlevi vardır. İyi bir giyim çocuğa güven verir, kişiliğini geliştirir ve mutlu olmasını sağlar. Çocuğu gruba katılmaya ve sorumluluk almaya teşvik eder. Böylece iyi bir giyim çocuğun ileriki yaşlarının temellerini sağlam atmasına yardımcı olur. Çocuk giyiminde sıkça rastlanan sorunların başında giysilerin vücuda tam olarak uygun olmaması gelir. Bu sorun Türk çocuklarına uygun olarak hazırlanmış bir temel beden ve kol kalıbının geliştirilmesiyle çözülecektir. Temel beden kalıbı giysinin de temelidir. Ergonomik ve düzgün bir temel beden kalıbı üzerine uygulanan model uygulamaları sonucu elde edilen giysilerde çocuğun vücuduna uygun olacaktır. Bu nedenle Türk çocuklarının vücut özellikleri ve vücut tipleri tanınarak bunun doğrultusunda temel beden ve kol kalıbı hazırlanmalıdır. Bu araştırmada yeni bir deneme ile oluşturulmuş 3-4-5-6 yaş çocuk temel beden ve kol kalıplarının 3-6 yaş çocuklar üzerinde denenip elde edilen verilere paralel olarak çocuk temel beden ve kol kalıplarının geliştirilmesi düşünülmüştür. Araştırmanın 1. Giriş bölümünde; problem, amaç, alt amaçlar, denenceler, araştırmanın önemi, sayıtlılar, sınırlılıklar ve tanımlara yer verilmiştir. 2. İlgili yayın ve araştırmalar bölümünde; çocuk giyiminin tanımı, önemi, sınıflandırılması, 3-6 yaş çocuğun fiziksel gelişimi, fiziksel gelişimin giyim ile ilişkisi, 3-6 yaş çocuğun psikolojik gelişiminde giyimin önemi, antropometrinin tanımı, antropometrik ölçü almada dikkat edilecek noktalar, ölçü alma teknikleri, çocuk giyiminde standart ölçü tablosu, ergonominin ve ergonomik açıdan kalıbın tanımı, kalıp hazırlamada dikkat edilecek noktalar, kalıp hazırlama teknikleri ve son olarakta ilgili yayın ve araştırmalara yer verilmiştir. 3. Kaynaklarda yeralan 3-6 yaş temel beden ve kol kalıpları çizimi bölümü; 3-6 yaş müller temel beden ve kol kalıbı çizimleri, 3-6 yaş metrik sistem temel beden ve kol v kalıbı çizimleri, 3-6 yaş paff temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Emzen, (1946) 3 yaş çocuk temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Işıklar (1988) 3-6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Sevüktekin, (1992) 3-6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Küçükosmanoğlu v.d., (1996) geliştirilmiş müller sistemi ile 3-6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizileri, Özkan, (2006) 3-6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimlerinden oluşmuştur. 4. Yeni bir deneme ile oluşturulan 3-4-5-6 yaş temel beden ve kol kalıpları çizimi bölümünü; Yeni bir deneme ile oluşturulan 3 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Yeni bir deneme ile oluşturulan 4 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimi, Yeni bir deneme ile oluşturulan 5 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri, Yeni bir deneme ile oluşturulan 6 yaş temel beden ve kol kalıbı çizimleri oluşturmaktadır. 5. bölümde yöntem, 6. bölümde bulgular, 7. bölümde tartışma ve yorum, 8. bölümde ise sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma deneme modelli olup random yöntemiyle seçilen, her yaşta 100 çocuk olmak üzere toplam 400 kişi araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Örneklem grubu üzerinden alınan veriler, bilgisayar ortamına aktarılarak üzerlerinde gerekli istatistiki çalışmalar yapılmış, elde edilen sonuçlar tablo ve grafik haline getirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre Yeni bir deneme ile oluşturulan 3-4-5-6 yaş temel beden ve kol kalıpları, 3-4-5-6 yaş arası Türk çocuklarına tam olarak uyum sağlamamaktadır. Bunun nedeni Türk çocuklarının farklı anatomik yapısı olabilir. Anatomik yapı üzerinde, beslenme, kalıtım ve çevrenin etkisi olduğu düşünülmüştür. Araştırma sonucu elde edilen veriler doğrultusunda Yeni bir deneme ile oluşturulan 3-6 yaş temel beden ve kol kalıpları geliştirilmiş ve geliştirilen temel beden ve kol kalıpları çocuklar üzerinde tekrar denenmiş ve herhangi bir problemle karşılaşılmamıştır. tr_TR
dc.description.abstract Children's clothing, to protect the child against the effects of nature, according to the body shape that can receive, different and provide an aesthetic appearance, development and growth have beneficial effects on all of the clothing is. Child's physical and psychological development, in interaction with the environment is a function of clothing is great. Gives a good wear-child trust, personality develops and makes happy. Child to participate in the group and encouraged to take responsibility. Thus, a good solid fundamental aspects of clothing the child's later years can help to beat. At the beginning of the issues frequently encountered in children's clothing clothing not suited to the body as a full income. This issue was prepared in accordance with the Turkish children a basic body and arm of the development pattern will be solved. Also is the foundation of the basic body pattern clothes. Ergonomic and applied properly model applications on the basic body pattern of results obtained in clothing appropriate to the child's body will be. Therefore, the body characteristics of Turkish children and body types in accordance with the basic body and arm be recognized pattern should be prepared. In this study created a new experiment with the basic body and arm patterns 3-4-5-6 age children on children 3-6 years of data obtained in parallel to test whether the child has been considered the development of the basic body and arm patterns. 1 of the research input part; problem, objectives, sub-objectives, denenceler, the importance of research, sayıtlılar, limitations and definitions are given to the place. 2. publications and research section, the definition of children's clothing, importance, classification, 3-6 years old children's physical development, physical development associated with clothing, 3-6 years old children in the development of the psychological significance of clothing, anthropometric definition, in taking anthropometric measurements to be aware of points, taking measurements techniques, children's clothing in the standard size table, and ergonomically ergonomics of the definition of mold, mold will be considered in the preparation points, mold preparation techniques and research and publications related to the location given Finally. 3. 3-6 years in the industry used the basic body and arm sections of the drawing dies; 3- 6 years müller basic body and arm pattern drawings, 3-6 years old metric system and handles the basic body pattern drawings, 3-6 years paff basic body and arm pattern drawings, Emzen, (1946) 3 years old child dies of the basic body and arm drawings, Işıklar, (1988) 3-6 years basic body and arm pattern drawings, Sevüktekin, (1992) 3-6 years basic body and arm pattern drawings, Özkan, (2006) 3-6 years of basic body and arm drawing pattern has been formed. 4. Created a new experiment with a 3-4-5-6 age patterns of the basic body and arm portion of the drawing, a new experiment is created with 3 years basic body and arm pattern drawings, a new experiment is created with 4 years of age and basic body pattern drawing arm, the New created with a trial of 5 years the basic body and arm pattern drawings, a new experiment is created with 6 years of basic body and arm molds comprise drawings. 5. section method, 6 findings section, 7 section discussion and comments, 8 results and recommendations were included in the section. Research and random screening method with the model selected, including 100 children at any age group constitutes the total sample 400kişi research. Sample data received over the computer environment can be transferred to the statistical studies on them have been made necessary, the results obtained was made into tables and graphs. According to survey results, the data obtained in the experiment with a new basic body and arm molds created years 3-4-5-6, 3-4-5-6 in Turkish children between the ages of adaptation does not fully. This is because of Turkish children may have different anatomical structures. On the anatomical structure, nutrition, heredity and environment are thought to be affected. As a result the data obtained a new trial in accordance with the basic body and arm molds were created 3-6 years have been developed and developed the basic body and arm patterns on children and any problems encountered were not tested again.
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Giyim endüstrisi tr_TR
dc.subject Clothing industry tr_TR
dc.subject Çocuk giyimi tr_TR
dc.subject Children's clothing tr_TR
dc.title 3-6 yaş çocuk temel beden ve kol kalıbı çizimi konusunda yeni bir deneme tr_TR
dc.title.alternative Body and handle pattern age 3-6 children's basic drawing in the new an essay topics tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster