Konya ili stratejik bir öneneme sahip olmanın yanı sıra, geçmişinde çok önemli misyonlar üstlenmiş tarihi bir şehirdir. Bundan dolayı bu çalışma kapsamında Konya ili kent vizyonu, kent imajı ve kültürel değerler kavramları açısından incelenmiştir. Bu incelemeler sırasında Konya Büyükşehir Belediyesinin yapmış olduğu `SOSYAL DOKU PROJESİ KENT ARAŞTIRMALARI' isimli araştırma projelerinden faydalanılmış, kentin kamu ve özel kuruluşları ile doğrudan irtibata geçilerek konuyla ilgili literatür ve araştırma sonuçları derlenmiştir. Elde edilen veriler bir araya getirilerek bir tez kapsamında sunulmuştur. Sonuç olarak bu çalışma Konya'nın bir imaj problemi olduğunu göstermiştir. Birçok insanın Konya hakkında olumlu düşüncelere sahip olması imaj problemini engelleyememiştir. Konya ile ilgili yeterli halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerinin olmaması Konya'nın mevcut imajıyla algılanan imajı arasında büyük bir farklılığın dolmasın neden olmuştur.
Konya province has a strategic importance, in addition to it has undertaken very importent missions in it?s history. Konya province is investigated in terms of the vision of the city, city image and culturel valves. City researchers of social tissue Project which is made by Konya metropolition municipolity is used in this study also some contacts are performed with public and special instıtutions which are located in Konya. Literature and research findins are collacted which are necessary fort he study from there ınstutions. As a result of this stady Konya has image problem. Old of mani people pozitive thoughts about Konya. But this situaton can not prevent is image problem. Ther is no effective and sufficient public relations and promotıon facılities about Konya. This causes to a big difference betwen Konya?s existing image and perceivet image and this fact is the main reason of the image problem of Konya.