Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

A comparative study of teaching vocabulary in and out of context at school of foreign languages at Selçuk University

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sarıgül, Ece tr_TR
dc.contributor.author Aksoy, Bünyamin
dc.date.accessioned 2014-09-11T07:57:35Z
dc.date.available 2014-09-11T07:57:35Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Aksoy, B. (2006). A comparative study of teaching vocabulary in and out of context at school of foreign languages at SelÇuk University. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/167
dc.description.abstract This study was conducted to determine which method for vocabulary instruction was most beneficial: learning words through the context or through isolated word lists. Two groups, each including 18 students, were taught the same selected 35 vocabulary items through different methods. The first group consisted of 18 students and they used isolated words. The second group of 18 students learned their words while reading texts. Both groups were given a pre-test and a post-test. The results showed significant difference in the mean gains of the samples. Teaching vocabulary in context proved to be much more effective than teaching vocabulary in isolated lists. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma yabancı dilde hangi kelime öğretim tekniğinin daha verimli olduğunu belirlemek amacıyla Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu hazırlık sınıflarından her biri 18 öğrenci içeren iki sınıfta yapıldı. Sınıflardan birisine belirlenen 35 hedef kelime bir bağlam içerisinde öğretilirken, diğer sınıfta aynı kelimeler bağlamdan izole edilmiş bir şekilde, listeleme metoduyla öğretildi. Her iki gruba da aynı ön test ve son-test uygulandı. Sonuçlar üzerinde çalışılan öğrenci grupları arasında bağlam içerisinde kelime öğretilmesinin, kelimelerin bağlam haricinde öğretilmesinden büyük ölçüde daha verimli olduğunu göstermiştir.
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Contextual teaching and learning tr_TR
dc.subject Incidental learning tr_TR
dc.subject Contextual guesswork tr_TR
dc.subject Vocabulary teaching in L2 tr_TR
dc.subject Bağlamsal öğrenme ve öğretme tr_TR
dc.subject Rastlantısal öğrenim tr_TR
dc.subject Bağlamsal tahmin tr_TR
dc.subject İkinci dilde kelime öğretimi tr_TR
dc.title A comparative study of teaching vocabulary in and out of context at school of foreign languages at Selçuk University tr_TR
dc.title.alternative Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda bağlam içerisinde ve bağlam dışında kıyaslamalı kelime öğretimi çalışması tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster