Orta Asya menşeli olan ve Türk SANATI tarihinde kesintisiz olarak gelişen ve icra edilen tezhip sanatında sanatkâr, başta altın olmak üzere boya ve renklerle tabiatın güzelliğini, İslam felsefesi ile yoğurarak birleştirmiş, sadelik içinde güzelliği arama çabasında olmuş, diğer taraftan da Yaradan'a ulaşmak isteğiyle eşsiz örnekler sunmuştur. Bu açıdan bakıldığında tezhip sanatı, zengin ve köklü bir geçmişi olan Türk süsleme sanatları arasında önemli, seçkin, milli kültüre ve karaktere sahip özgün bir sanattır. Geçmiş ve gelecek arasında köprü oluşturan tezhip sanatını, tanıtmakla beraber, incelenmeyen, var olan güzel örneklerini gün yüzüne çıkarmak esas amacımız olmuştur. Tezimizin konusu, Konya Bölge Yazma Eserler Kütüphanesi'ne Akşehir Kütüphanesi'nden gelen yazma eserlerin tezhip sanatı açısından tespiti ve tahlilidir. Tezimiz içerisinde tezhip sanatının geçirdiği tarihsel süreç, tezhip sanatının tarifi ve uygulamada kullanılan malzemeler, teknikler, kompozisyon tasarlama ve motiflere değinilmiş, uygulama alanları anlatılmıştır. Ayrıca incelemeye aldığımız eserler dönem ve tarih ayrımı yapılmadan fotoğraflarla tanıtılmış ve tezhip açısından incelenmiştir. Detaylı çizimleri yapılmıştır. Bu tahlil ve çizimler sırasında, bu alanda yapılan çalışmalar, kullanılan yöntemler takip edilerek, ilgili kişilerden ve kaynaklardan yararlanılarak tezimiz tamamlanmıştır.
The art of illumination, which is originated in Central Asia and has a continuous development in Turkish art history artists use paint especially gold and the colors to paint the beauty of nature, collects this idea with kneading it with Islamic philosophy, has an effort to find the beauty in simplicity on the other hand the unique examples presented with the desire to reach god. In this respect, the art of illumination has an important, elite place, national character in turkish decorative arts which has rich and long history. Our main goal is to introduce the art of illumination which forms a bridge between past and future and to uncover the beautiful unreviewed examples. Subject of our work is detection and assay of the manuscripts in terms of art of illumination in Konya Regional Manuscripts Library which are brought from Akşehir Library In our work, historical process of the art of illumination, description of the art of illumination and materials used in application, tecniques, composition design, motifs and application areas are described. Also manuscripts under review are introduced with photos without any distinction about period and date and inspected in terms of illumination and detailed drawings are made. During this analysis and drawings, studies in this area, the methods used are monitored and our work completed with using related sources and people.