Bu çalışmada, Antalya'nın Korkuteli ilçesindeki halk inanışları araştırılmış ayrıca halk hekimliğinin günümüzdeki uygulamaları belirlenmeye çalışılmıştır. Korkuteli, Antalya'nın en eski yerleşim yerlerinden birisidir. İlçe asırlardır insan oğluna yaşam alanı olmuş Selçuklular döneminden bu yana Türk toprakları olarak varlığını sürdürmüştür. Korkuteli'nin halk inanışlarını ve halk hekimliğini ele alan bu çalışma giriş ve iki ana bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde Korkuteli'nin tarihi geçmişi ve coğrafyası hakkında bilgi verilmektedir. Birinci bölümde halk inanışları ele alınmış ve bu bölüm kendi içinde alt başlıklara ayrılmıştır. Bu başlıklar insan hayatının geçiş dönemiyle ilgili inanışlar, rüya ile ilgili inanışlar, nazardan korunma yöntemleriyle ilgili inanışlar, takvim ve zamana bağlı inanışlardır. Yine diğerlerinin içine dahil edemediğimiz ve diğer inanışlar adı altında topladığımız ayrı bir bölüm vardır. Bunlar ise, günlük hayatta yaşanılanlarla, olağanüstü varlıklarla ve bitkilerle ilgili inanışlardır. İkinci bölümde ise ilk olarak halk hekimliği konusu ele alınmıştır. Bu konu çocuğu olmayan kadınlara uygulanan tedavi yöntemleri, çocuk hastalıklarıyla ilgili tedavi yöntemleri ve diğer geleneksel tedavi yöntemlerini içermektedir. İkinci bölümde yer alan diğer bir konu da ocaklarla ilgilidir. Bu bölümde Korkuteli'nde varlığını devam ettiren ocakçılık geleneği ele alınmıştır. İkinci bölümde ele alınan son konu ise hayvan hastalıklarıyla ilgili tedavi yöntemleridir. Korkuteli'nde halkın bir kısmının göçebe hayatını devam ettiriyor olması hayvanlarda uygulanan geleneksel tedavi yöntemlerinin de varlığını korumaktadır.
In this thesis, folk beleifs in Korkuteli (a town of Antalya) and todays practices of folk medicine has been studied Korkuteli is one of the oldest sites of Antalya. The town has been a living space for humanity and continued its existence as a Turkish soil since Seljuk?s. This study is consisted of an introduction and two main parts which handles folk wisdom and folk medicine. In the introductory chapter, information about the historical background and geography of Korkuteli is given. In chapter one, folk wisdom was handled and this part was divided into sub-headings in itself. These sub-headings are beliefs of human life during transitional period, beliefs about dreams, and beliefs about protection methods from evil eye, beliefs depending on calendar and time. Moreover, we have one separate section which we cannot add in others and under the name of other beliefs. These are beliefs about happenings in everyday life, extraordinary creatures and plants. In chapter two, firstly folk medicine subject was handled. This subject includes the treatment methods which is applied to the women who do not give birth, treatment methods about children?s disease and other traditional treatment methods. Another subject handled in the second chapter is about alternative treatment houses. In this section the tradition of alternative treatment which survives in Korkuteli was handled. The last subject handled in chapter two is the treatment methods about animal illnesses. As some parts of society in Korkuteli continue nomadism, the traditional treatment methods applied to animals continued their existence.