KOBİ’lerin büyük işletmeler karşısında yaşamlarını sürdürmeleri, farklılaşmak suretiyle
müşteriye bir artı değer yaratabilmeleriyle mümkün olabilmektedir. Bunu gerçekleştirmenin
yollarından biri ise yenilikçi bir firma olmak, yenilik stratejilerini izlemektir. Bu çalışma,
yenilik kavramı ve yenilik stratejilerini KOBİ ölçeğindeki işletmeler bakımından incelemeyi,
KOBİ’lerin yeniliğe bakış açılarını ve yenilik stratejilerini izleme tutumlarını araştırmayı
amaçlamaktadır. Araştırma bulgularından Malatya’da değişik sektörlerde faaliyet gösteren
işletmelerin, yenilikte öncü olmayı amaçlayan saldırgan yenilik stratejisini öncelikli bir
strateji olarak düşünmemekle beraber yeniliğin, yenilikçi ürünlerin işletmenin pazar paylarını
artırmada veya korumada ve rekabet avantajı sağlamadaki rolü konusunda yeterli bir bilgi ve
bilince sahip oldukları gözlenmiştir.
Survival of SMEs against large enterprises is possible by creating a positive value for
customers with diversification. One way of achieving this is to be an innovative company and
following innovative strategies. This study aims to research the innovation concept and
innovation strategies in terms of SMEs, examine the innovation from the SMEs perspective
and their attitudes about following innovation strategies. As a result of this study, it is
observed that enterprises from different sectors in Malatya do not think aggressive innovation
strategy, which aims to be the innovation leader, as a primary strategy but they have the
sufficient information and awareness about the role of innovation and innovative products for
increasing or maintaining market share and gaining competitive advantage.