Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Mekanın pazarlama açısından önemi ve tüketici tercihleri-memnuniyeti çerçevesinde otomobil sahipleri üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bişkin, Ferdi
dc.date.accessioned 2019-03-07T12:05:52Z
dc.date.available 2019-03-07T12:05:52Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Bişkin, F. (2010). Mekanın pazarlama açısından önemi ve tüketici tercihleri-memnuniyeti çerçevesinde otomobil sahipleri üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10, (20), 411-433. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-3043
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/14852
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/susead/issue/28415/302478
dc.description.abstract Küreselleşen pazarlardaki artan rekabet sonucu, ürün sayısı da artmış ve bu ürünleri birbirinden ayırma ihtiyacı meydana gelmiştir. Bu nedenle satıcılar hem ürünlerini diğer ürünlerden ayırt etme hem de tüketiciye vaat ettikleri belli bir kalite düzeyini korumak açısından markalama faaliyetlerine girişmişlerdir. Marka bir isim olabileceği gibi, bir işaret, sembol, logo veya renk olabilir. Otomotiv sektöründe yaşanan rekabet, firmaların pazarları çok boyutlu olarak ele almalarına yol açmıştır. Otomobil tercihinde demografik, sosyal ve psikolojik faktörlerin incelenmesi üreticiler açısından büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada, araştırmayla ilgili kavramsal çerçeve çizilecek ve belirli marka otomobil sahiplerinin, otomobilde marka tercihleri ve tercihlerinin memnuniyetlerine etkisinin ölçüldüğü araştırmanın bulguları değerlendirilecektir. tr_TR
dc.description.abstract As a result of the increasing competition in the globalizing markets the number of products has been rising and the need of differentiating these products has become evident. Therefore, sellers embarked upon marking activities in order to differentiate their products from similar ones and protect the quality level of their products which they promised to their customers. A brand may be a name as well as a sign, a symbol, a logo or a colour. The competition in the automotive sector forces companies to consider the market as a multidimensional concept. Investigating the demographic, social and psychological factors in the people’s choices of automobiles is of great importance for manufacturers. In this context, the theoretical framework of the research subject will be given and the findings of the research which measure the people’s choices of the automobile brands and the effects of their choices to their satisfaction level for the owners of some preset brands will be avaluated. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject Automobile ownership tr_TR
dc.subject Consumer satisfaction tr_TR
dc.subject Consumer behaviour tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Otomobil sahipliği tr_TR
dc.subject Tüketici tatmini tr_TR
dc.subject Tüketici davranışı tr_TR
dc.title Mekanın pazarlama açısından önemi ve tüketici tercihleri-memnuniyeti çerçevesinde otomobil sahipleri üzerine bir araştırma tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi
dc.contributor.department Selçuk Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
dc.contributor.authorID TR23534
dc.identifier.volume 10
dc.identifier.issue 20
dc.identifier.startpage 411
dc.identifier.endpage 433


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster