Abstract:
Günümüzde bilgisayar teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler ile bilgisayar donanım
maliyetlerindeki önemli gerilemeler; işletmelerin bütün etkinliklerinde yoğun bir biçimde
bilgisayar teknolojilerini kullanmasına yolaçmıştır. İşletmeler; bilgisayar teknolojilerini salt
mühendislik alanında kullanmamakta; pazarlama etkinliklerinden, lojistik ve servis hizmetine
kadar her aşamada bilgisayar ve iletişim teknolojilerinden yararlanmaktadır. Özellikle Internet’in
“Elektronik İşletmecilik” ve “Elektronik Ticaret” uygulamalarında kullanılmasıyla birlikte,
elektronik ortamda pazarlama faaliyetleri (e-marketing); küresel pazarlara girilmesinde, işletmenin
ve sahip olduğu markaların bilinirliğinin artmasında ve işletmenin pazar payının artırılmasında
önemli katkılar sağlamaktadır.
Bu araştırmada; özellikle dış pazarlara açılmada ve finansal açıdan önemli sorunlar yaşan
küçük ve orta ölçekli sanayi işletmelerinde (KOSİ); elektronik pazarlama uygulamalarının
işletme performansına ve marka bilinirliği üzerine katkıları incelenmiş, araştırmadan elde
edilen verilerin istatistiksel analizleri tablolar yardımıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmada
elde edilen kuramsal ve amprik bulguların ışığında işletme yöneticilerine birtakım
önerilerde bulunulmuştur.