dc.contributor.author |
Tumay, Meltem |
|
dc.date.accessioned |
2019-02-28T07:16:25Z |
|
dc.date.available |
2019-02-28T07:16:25Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Tumay, M. (2008). Corporate social responsibility: performance and reporting. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 8, (15), 319-330. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2148-3043 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/14687 |
|
dc.identifier.uri |
http://dergipark.gov.tr/susead/issue/28424/302722 |
|
dc.description.abstract |
Şirketlerin sosyla sorumluluğu kavramı yeni değildir. Bir şirketin ana amacı en az maliyet
ile en çok gelir elde etmektir. Öte taraftan etik değerlere önem veren işadamları halka ve
kendilerine karşı sorumluluklarının da bilincinde olurlar. Bu sorumlulukların yerine getirilmesi
ahlaki ve sosyal sorumluluk davranışını oluşturur. Şirketlerin sosyal performansı kavramı iş
ve toplum literatüründe yıllarca kullanılmış ise de çocunlukla bu kavram şirketlerin sosyal
sorumluluğu, şirketlerin sosyal aktiviteleri ya da iş dünyası ve sosyal çevre arasındaki iletişim
kavramları ile eşanlamlı olarak kullanılmıştır. Bu makale kısaca şirketlerin sosyal sorumluluğu
kavramını performans ve raporlama konularını ele alarak inceleyecektir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Corporate social responsibility is not a new issue. The main aim of a company is to minimise
the costs and maximize profits. On the other hand, ethical business people recognise
their responsibility to the public and to themselves. Fulfilment of these responsibilities constitutes
ethical and socially responsible behaviour. Although corporate social performance (CSP)
has been used for several years in the business and society literature, in many cases it has been
used synonymously with corporate social responsibility, corporate social responsiveness, or any
other interaction between business and the social environment. This study will briefly examine
the corporate social responsibility, the performance and reporting issues. |
tr_TR |
dc.language.iso |
en |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Şirketlerin sosyal sorumluluğu |
tr_TR |
dc.subject |
Şirketler |
tr_TR |
dc.subject |
Performans |
tr_TR |
dc.subject |
Raporlama |
tr_TR |
dc.subject |
Corporations |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate social responsibility |
tr_TR |
dc.subject |
Performance |
tr_TR |
dc.subject |
Reporting |
tr_TR |
dc.title |
Corporate social responsibility: performance and reporting |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi |
|
dc.identifier.volume |
8 |
|
dc.identifier.issue |
15 |
|
dc.identifier.startpage |
319 |
|
dc.identifier.endpage |
330 |
|