dc.contributor.author |
Altuntuğ, Nevriye |
|
dc.date.accessioned |
2019-02-28T06:47:13Z |
|
dc.date.available |
2019-02-28T06:47:13Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
Altuntuğ, N. (2008). İhracatçı işletmelerin rekabet güçlerinin bileşenleri ve bu bileşenlerin temel yetenek tabanlı strateji bileşenleriyle örtüşmesine yönelik bir araştırma. Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 8, (15), 81-104. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2148-3043 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/14681 |
|
dc.identifier.uri |
http://dergipark.gov.tr/susead/issue/28424/302710 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde işletmelerin rekabetçi üstünlüklere ulaşmaları önemli olmakla birlikte eğer
bu üstünlükler sürdürülebilirlik özelliğine sahip değilse fazla bir anlam ifade etmemektedir.
Rakipler tarafından taklit edilemeyen, satın alınamayan ve kopyalanamayan üstünlükler ve bu
üstünlükler üzerine inşa edilen rekabet stratejileri ise işletmelerin başarılarını uzun yıllara
taşımalarını kolaylaştırmaktadır. İşletmelere bu özellikleri kazandıran kilit bileşenler ise sahip
oldukları temel yetenekleridir.
Bu çalışmada yapılan anket çalışmasının değerlendirilmesiyle işletmelerimizin ve iş
dünyasının rekabetçi yapısının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Today, achieving to competitive position for a business firm would not be a real achievement
unless this characteristic has been sustained. Strategies which are based on those types
of competences which are not imitable or buyable by others help to sustain the achievements of
businesses for long time over the years. The key elements those gives these characteristics to
the firms are in fact are their own competences.
In this study, a survey investigation has been carried out, aiming to uncover the competitive
structure of our businesses and the business environment. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Temel yetenek |
tr_TR |
dc.subject |
Sürdürülebilir rekabet avantajı |
tr_TR |
dc.subject |
Ayırt edici üstünlükler |
tr_TR |
dc.subject |
Core competence |
tr_TR |
dc.subject |
Sustainable competitive advantage |
tr_TR |
dc.subject |
Distinctive advantages |
tr_TR |
dc.title |
İhracatçı işletmelerin rekabet güçlerinin bileşenleri ve bu bileşenlerin temel yetenek tabanlı strateji bileşenleriyle örtüşmesine yönelik bir araştırma |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi |
|
dc.contributor.authorID |
TR207811 |
|
dc.identifier.volume |
8 |
|
dc.identifier.issue |
15 |
|
dc.identifier.startpage |
81 |
|
dc.identifier.endpage |
104 |
|