Havayolu sektöründe serbestleşme düzenlemeleri sonucu özel havayolu işletmeleri
2003 yılından beri iç hatlarda yolcu taşımaya başlamışlardır. Son yıllarda kurulan
havayolu işletmeleri geleneksel havayolu faaliyetlerinden çok, düşük maliyetli işletmeler
sınıflamasına dahil edilebilirler. Bu işletmelerin uyguladıkları stratejilerde Southwest
Havayolu işletmesinin stratejilerinin izlerini görmek mümkündür. Bu işletmelerin
Southwest işletmesindeki gibi rekabetçi olabilmeleri için stratejik planlamanın temel
ilkelerine uymalarında yarar bulunmaktadır. Bu sektörün gelişmesi ve rekabetçi olması
için de gerekli bir koşuldur.
After aviation sector’s deregulations in 2003, some private airlines started to operate
in domestic flights. Those firms have positioned themselves as low-cost airlines rather
than to offer full-customer service that is usually offered by classic airlines. Most of the
low-cost firms have signs of Southwest Airlines’ strategies in their strategies. In order to
be competitive as Southwest, those firms must cultivate strategic plans. This is necessary
for the competitive airlines sector as well.