Son zamanlardaki en önemli gelişmelerden birisi internet üzerinden uluslar arası
pazarlama faaliyetlerinde meydana gelen patlama ve buna bağlı olarak global bilgi
otobanının ortaya çıkmasıdır. İnternet üzerinde yaklaşık 1 milyar internet kullanıcısının
olduğu tahmin edilmekte ve bu sayı her ay yaklaşık %10-15 oranında artmaktadır.
İnternet, uluslar arası pazarlama için çok farklı ortamlar yaratmakta ve bu elektronik
çağda uluslararasılaşma sürecinde dikkat edilmesi gereken yeni paradigmaları da
beraberinde getirmektedir. Bu makale, internetin uluslararası pazarlama faaliyetlerine ve
uygulamalarına olan etkilerinden bahsetmektedir. İnternetteki uluslararası şirketler için
kültür, yasalar ve güvenlik gibi engeller ve çözümleri de anlatılmaktadır. Buna ilaveten,
küçük ve orta ölçekli şirketler ile bazı büyük şirketlerin internet üzerindeki pazarlama
faaliyetlerinden de bahsedilmektedir.
Nowadays, the most important development has been the explosion of international
marketing activity on the Internet and the associated emergence of the global information
superhighway. There are an estimated 1 billion individuals and organizations currently
linked to the Net, with connectivity growing at an average of 10-15 per cent per month.
The Internet presents a fundamentally different environment for international marketing
and new paradigms will have to be developed to take account of internationalization
processes in an electronic age. This paper examines the Internet’s impact on the study and
practice of international marketing. Barriers (security, laws, cultur etc.) and solutions for
international companies on the internet have been explaned. This paper also investigates
marketing applications of SME and some multinational companies on the internet.