dc.contributor.author |
Mete, Defne Erdem |
|
dc.date.accessioned |
2019-02-25T12:34:13Z |
|
dc.date.available |
2019-02-25T12:34:13Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018-11-08 |
|
dc.identifier.citation |
Mete, D. E. (2018). Incorporating environmental education in English language teaching through Bloom’s Revised Taxonomy. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (40), 33-44. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2458-908X |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/14660 |
|
dc.identifier.uri |
https://dx.doi.org/10.21497/sefad.514847 |
|
dc.identifier.uri |
http://sefad.selcuk.edu.tr/sefad/article/view/964 |
|
dc.description.abstract |
It has become undeniable that language learners should be aware of global problems.
One of the most serious problems of our globe today is the environmental degradation and
education practices should have a contribution to ecological conservation. Environmental
education, which is a developing field of study, aims to equip learners with the skills to
identify and take action against ecological problems. In order to be able to take part in this
solution process, English language learners should especially have critical thinking and
critical reading skills. This paper suggests using Bloom’s Revised Taxonomy in an
environmental education framework for fostering English language learners’ skills required
for critical reading of authentic texts related to ecology and increasing their environmental
awareness. In this respect, first, an application of the taxonomy in Monroe & Andrews et
al.’s (2007) Environmental Education Strategies Framework is presented. Then, in order to
exemplify the use of the taxonomy with an environmental education perspective, a set of
reading questions which can be used for the critical reading of an authentic text is suggested.
Our Iceberg is Melting: Changing and Succeding Under Any Conditions (2005), written by John
Kotter and Holger Rathgeber as a fable, has been chosen as the sample authentic text. It is
concluded that environmental education practices can be incorporated in English language
teaching by fostering critical reading skills with the suggested approach and authentic texts
on ecological issues can be used as classroom material for this purpose. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Yabancı dil öğrencilerinin küresel problemlerin farkında olmaları gerektiği inkâr
edilemez bir gerçektir. Çevre bozulması bugün dünyanın en önemli problemlerinden biridir
ve eğitsel uygulamaların çevrenin korunmasına katkı sağlaması gerekmektedir. Gelişmekte
olan bir bilim dalı olan çevre eğitimi, öğrencilerin çevre ile ilgili problemleri tespit edip,
çevreyi korumak için gerekli girişimlerde bulunmalarını sağlayacak becerileri kazandırmayı
amaçlamaktadır. Çevresel problemlerin çözümünde yer alabilmeleri için, İngilizce öğrencilerinin özellikle eleştirel düşünme ve eleştirel okuma becerilerine sahip olmaları
gerekmektedir. Bu çalışma, İngilizce öğrencilerinin çevre ile ilgili özgün metinleri eleştirel
okuma becerilerinin ve çevreyle ilgili bilinçlerinin geliştirilmesinde Bloom’un Yenilenen
Sınıflandırması’nın bir çevre eğitimi modelini esas alarak kullanımını önermektedir. Bu
amaçla, öncelikle, sınıflandırmanın Monroe-Andrews ve diğerlerinin (2007) öne sürdüğü
Çevre Eğitimi Stratejileri Modeli’ndeki uygulaması sunulmuştur. Daha sonra,
sınıflandırmanın çevre eğitimi açısından kullanımını örneklendirmek için, çevreyi konu alan
özgün bir metnin eleştirel olarak okunmasında kullanılabilecek sorular önerilmiştir. Özgün
metin örneği olarak John Kotter ve Holger Rathgeber tarafından yazılan Our Iceberg is
Melting: Changing and Succeding Under Any Conditions (2005) adlı fabl seçilmiştir. Sonuç
olarak, önerilen yaklaşımla çevre eğitimi uygulamalarının eleştirel okuma becerilerinin
geliştirilmesi ile İngilizce öğretimine dahil edilebileceği ve ekoloji ile ilgili özgün metinlerin
bu amaçla sınıf materyali olarak kullanılabileceği öne sürülmüştür. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Bloom’s Revised Taxonomy |
tr_TR |
dc.subject |
Critical reading |
tr_TR |
dc.subject |
Environmental education |
tr_TR |
dc.subject |
Authentic text |
tr_TR |
dc.subject |
English language teaching |
tr_TR |
dc.subject |
Bloom’un Yenilenen Sınıflandırması |
tr_TR |
dc.subject |
Eleştirel okuma |
tr_TR |
dc.subject |
Çevre eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Özgün metin |
tr_TR |
dc.subject |
İngilizce öğretimi |
tr_TR |
dc.title |
Incorporating environmental education in English language teaching through Bloom’s Revised Taxonomy |
tr_TR |
dc.title.alternative |
İngilizce öğretiminde çevre eğitiminin uygulanmasında Bloom’un Yenilenen Sınıflandırması’nın kullanımı |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi |
|
dc.contributor.department |
Selçuk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı |
|
dc.contributor.authorID |
http://orcid.org/0000-0001-7314-461X |
|
dc.contributor.authorID |
TR140154 |
|
dc.identifier.issue |
40 |
|
dc.identifier.startpage |
33 |
|
dc.identifier.endpage |
44 |
|