Girişimcilik, önemi gittikçe artan çalışma alanlarından biridir. Bu çalışmada,
girişimcilik literatüründe önemli bir yer tutan içsel şirket girişimciliği incelenmektedir.
İçsel şirket girişimciliği konusundaki teorik, olay ve alan araştırması çalışmalarının
ayrıntılı incelenmesi sonucunda bir içsel şirket girişimciliği yönetim modeli
geliştirilmiştir. Model; içsel girişim stratejisi, içsel şirket girişimciliği aşamaları, girişimci
kültür, şampiyonlar, ücretleme ve ödüllendirme, değerlendirme ve organizasyonel
öğrenmeden ibarettir. Modeli oluşturan boyutlar ve bunlar arasındaki ilişkiler ayrıntılı bir
şekilde tartışılmıştır. İçsel şirket girişimciliği faaliyetlerinin bu model yardımıyla
açıklanması, bu konuya ilgi duyan yöneticilere içsel şirket girişimciliğinde gerekli
yönetimsel sistemleri, süreçleri ve organizasyonel yapıları kurmalarında yardımcı
olacaktır.
Entrepreneurship is one of the areas of study whose importance is growing. This study
investigates internal corporate venturing, which constitutes an important area of study in
the entrepreneurship literature. Based on the results of the published theoretical, case and
field studies, this study developed an internal corporate venturing management model,
which consists of such dimensions as internal corporate venturing strategy, internal
corporate venturing stages, intrapreneurial culture, champions, compensating and
rewarding, evaluation, and organizational learning. The dimensions that constitute the
model and their relationships with each other were discussed in detail. Explaining internal
corporate venturing activities by means of the model will help those managers who are
interested in internal corporate venturing to establish required managerial systems,
processess, and organizational structures.