Bu gün dilimizde “kalite” sözcüğü oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır. Kalite,
değişim, gelişim, reform ve yeniden yapılanma kavramlar il yakından ilgilidir. Bu
çalışmada çağdaş anlayışa göre düzey ve alan ayrımı yapmadan tüm çalışanların
yaşamındaki sürekli gelişmi ve buna bağlı olarak iyi şartlarda yaşama ve çalışmanın
gerekliliği olan toplam kalite yönetimi anlayışının içeriği üzerinde durulacaktır.
Bir insanın gelişiminde yardımcı olacak eğitici ve öğretmeninde nitelikli olması
üzerinde önemle durulmaktadır. İlerde çalışma hayatına atılacak olanların eğitiminde ve
onlarla birlikte eğitim kurumlarının geliştirilmesinde, liderlik ve değişimin sağlanması
için, ortam, süreç, iletişim sistemlerinin ve programın etkileşimi önemli bir rol
oynamaktadır.
Nowadays, the word of “quality” has widely usage in our language. The concepts of
quality, evaluation, development, reform and reconstruction are highly related to each
other. Total quality understanding is prerequiseve condition for the permanent development
of life and working condition. Therefore, the context of this aprooach will be analyzed in
this paper. The subject which showes that the trainer and instructer helping for the humanbeings development. should have satisfactory qualifacitions has been given emphasize in this paper. Enverionment, process, communication take important role for the students future carrier and together with the development of educational instutuions.