Çalışmanın amacı çalışan ve çalışmayan annelerin çocuk yetiştirme tutumları ve çocuklarının bağlanma güvenirlikleri arasındaki farklılıkları araştırmaktır. Çalışma örneklemi 684 kişi ( 342 anne ve 342 çocuk) oluşmaktadır. Çocukların güvenli bağlanma düzeyleri çocuklara uygulanan Güvenli Bağlanma Ölçeği -KERNS, annelerin çocuk yetiştirme tutumları annelere uygulanan Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutumları Ölçeği -PARİ ile değerlendirildi. Çalışma bulgularında, çalışan ve çalışmayan annelerin ev kadınlığı rolünü red etme tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmadığı gözlenmiştir. Çalışan annelerin aşırı annelik tutumunun çalışmayan annelere göre daha fazla kullandığı gözlenmiştir. Çalışan annelerin çalışmayan annelere göre daha fazla demokratik tutumu kullandıkları gözlenmiştir. Çalışan annelerin eğitim durumunun çalışmayan annelerin eğitim durumlarına göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Çalışan annelerin karı koca geçimsizlik tutumu ile çalışmayan annelerin karı koca geçimsizlik tutumu arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Çalışan anneler ile çalışmayan annelere göre daha fazla otoriter tutum kullandıkları gözlenmiştir.
The research is conducter to investigate the pathway between employed and unemployed mothers raising methods of their children and healthy attachment among mothers with children. The data based on 684 participants (342 mother and 342 children). Security Scale - KERNS was used to estimate the healthy attachment while Parental Attitude Research Instrument –PARI was utilized to measure the way how mothers raised their children. The research findings demonstrate that there is no significant differences between the role of unemployed and employed mothers at home. However, employed mothers are more likely to be maternity, democratic and educated rather than unemployed. The investigation found that there is no differences between conflicts among partners for both unemployed and employed mothers. Moreover, it was illustrated that employed mothers tend to be more dominant compared to unemployed ones.