İletişim teknolojilerindeki gelişmeler, yeni medya, sosyal medya, sosyal ağ gibi pek çok kavramı gündemimize getirmiştir. Kamusal, siyasal ve sivil alanın üst düzey yöneticilerinin ve temsilcilerinin Facebook ve Twitter'ı kullanmaya başlaması ile birlikte sosyal ağlar devlet kurumlarının ve idarecilerin de görmezden gelemeyeceği ortamlar haline gelmiş, bu ortamlardan uzak kalan yönetici ve siyasilerin başarı oranı diğerlerine nazaran düşmeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, sosyal medyanın kamu idare ve kuruluşları tarafından doğru kullanımı ile ilgili bilgiler sunmak ve yönetişim ilkeleri kapsamında sosyal medyanın kamu yönetimindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmamız kapsamında sosyal medya kavramı incelenerek, sosyal medya-kamu yönetimi ilişkisi Sağlık Bakanlığı sosyal medya uygulamaları örneğinde ele alınmaktadır. Bu bağlamda dört ana bölümden oluşan çalışmada nitel bir araştırma yöntemi kullanılarak Sağlık Bakanlığı'nın Facebook ve Twitter adreslerindeki paylaşımları ve Sağlık Bakanlığı sosyal medya uzmanı ile yapılan röportajdan elde edilen bilgiler kullanılmaktadır.
Developments in communication technologies made a current issue many concepts such as social media and social network. Together with that top managers and representatives of the public, political, and non-governmental areas begin to use Facebook and Twitter, social media has become media the governmental institutes and administers cannot ignore and success rates of the administers and politicians keeping away these media have begun to fall compared to others. The aim of this study is to present the information associated with proper use of social media by the public administration and institutes and reveal the effect of social media on public administration in the scope of governance principles. In the direction of this aim, in the scope of our study, the concept of social media is examined and the relationship of social media – public administration is discussed in the sample of social media applications of Health Ministry. In this context, in the study consisting of four main sections, using a qualitative study method, the information, obtained from sharing of Health Ministry in its addresses of Facebook and Twitter and interview made with social media specialist of Health Ministry, is used.