Bu araştırmada, 2005 yılında yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını temel alarak değişen
Hayat Bilgisi programıyla birlikte, yenilenen Hayat Bilgisi ders kitaplarının dil ve anlatım
yönünden işlevsel bir biçimde hazırlanıp hazırlanmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın örneklemini MEB tarafından 2005-2008 yılları arasında 1., 2. ve 3. sınıflar
için basılan Hayat Bilgisi ders kitapları oluşturmaktadır. Kitapların incelenmesi
sonucunda; noktalama işaretleriyle ilgili olarak, kitaplarla Türkçe programının
örtüşmediği, noktalama ve yazım kurallarına gerekli özenin gösterilmediği, tümcelerdeki
sözcük sayılarının sınıf seviyelerinin üzerinde olduğu, tekörneklik kuralına uyulmadığı,
sözcüklerin Türkçe karşılıkları olmasına rağmen yabancı kökenli karşılıklarıyla
kullanıldığı ve Hayat Bilgisi ders kitaplarının işlevsel bir biçimde hazırlanmadığı
görülmüştür.
It is aimed in this research whether the renewed “Science of Life” textbooks with the
programme which altered based on the constructivist learning approach in 2005, are
being prepared functionally in terms of language and expression or not. At the end of the analysis of the text books, it is seen that books do not match up with the Turkish
Programme in terms of punctuation marks, the required importance is not given to
punctuation and spelling rules, the number of the words in the statement are over the
class levels, the rule of single-sample is not obeyed, although they have their Turkish
equivalents, many words are used with their foreign equivalents.