İletişim, ulaşım ve ekonomi alanındaki hızlı değişim, farklı toplumlar ve kültürlerin üyeleri
arasındaki temasın sıklaşmasını sağlamıştır. İnsanlar kendi ülkelerinden başka ülkelere,
genellikle ekonomik nedenler veya eğitim amacıyla göç etmektedirler. Bu hareketlilik özellikle
on sekizinci yüzyılın sonunda artmıştır. Ayrıca AB’nin son yıllarda “öğrenci değişim
programları” çerçevesinde gerçekleştirdiği uygulamalar, ülkeler arası öğrenci mübadelesine
ciddi bir ivme kazandırmıştır. Araştırmacılar bu çalışmada Selçuk Üniversitesi’nde öğrenim
gören uyruklu öğrencilerin kültürleşme tutumları ile Türk Televizyonlarını izleme motivasyonları
ilişkisini incelemişlerdir. Veriler, amaçlı örneklem yoluyla seçilen ve 288 yabancı
öğrenciyi kapsayan alan araştırması sonucunda elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları,
kültürleşme ile Türk Televizyonlarını izleme ilişkisini kanıtlamıştır. Alan araştırması sonuçlarına
göre, yabancı öğrencilerin Türk televizyonlarını izlemelerindeki en önemli neden
kültürleşmedir. Önem sırasına göre diğer motivasyonlar şunlardır: (1. Kültürleşme/Değerlerin
Yasıması), (2) Boş zaman değerlendirme ve kaçış, (3) eğlence ve rahatlama, (4) bilgi arama ve
rehberlik, (5) sosyal etkileşim. Ayrıca çalışma bütünleşme (entegrasyon) tutumu ile
kültürleşme motivasyonu arasındaki ilişkiyi de ortaya koymuştur.
Rapidly progression area of communication, transportation and economy provides more frequently
contact between members of different societies and cultures. People migrate from heritage
culture to another society reason for economy and education. These mobilities increased
especially at the end of eighteenth century. Also EU has attached very important student ex-change programs. Researchers examined relation between acculturation attitudes and Turkish
Television viewing motives among foreign students who attend Selcuk University in this
study. Data were collected via a survey on a purposive selected sample which contained 288
foreign Selcuk University students. Results of the study demonstrate that relation of acculturation
and Turkish Television viewing. According to result of field research foreign students
most important Turkish Television viewing motive is acculturation. The other motives are in
order of importance (1. Acculturation/Reflection on Values), (2) spare time and escape, (3)
entertainment and relaxation, (4) information seeking and guidance, (5) social interactivity.
Also study showed that integration attitude is positively related to acculturation and reflection
on values television viewing motive.