Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Montessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının alıcı dil gelişimine etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kayılı, Gökhan
dc.contributor.author Koçyiğit, Sezai
dc.contributor.author Erbay, Filiz
dc.date.accessioned 2018-11-15T08:08:20Z
dc.date.available 2018-11-15T08:08:20Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Kayılı, G., Koçyiğit, S., Erbay, F. (2009). Montessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının alıcı dil gelişimine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (26), 347-355. tr_TR
dc.identifier.issn 1300-5766
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/13658
dc.description Url: http://sutad.selcuk.edu.tr/sutad/article/view/442 tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırmada, Montessori yönteminin beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, deneme modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008 – 2009 yıllarında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan Doğramacı Uygulama Anaokulu’nda eğitim gören toplam 40 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Peabody Resim-Kelime Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Montessori yöntemi ile eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri ile Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programına göre eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract At this research, the effects of Montessori Method to receptive language skills of five-six aged children were examined. This research was carried out with essay form. Working group of research consists of totally 40 kindergarten children who received education between 2008- 2009 academy years in Ihsan Dogramaci Application Kindergarten, Faculty of Vocational Education, Selcuk University. Peabody Picture-Vocabulary Test was used as data collection tool. According to the result of research, a significant difference was found between receptive language skills of kindergarten children who receive education with Montessori Method and also education according to The Ministry of Education, Preschool Education Program. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü tr_TR
dc.subject Montessori yöntemi tr_TR
dc.subject Montessori method tr_TR
dc.subject Dil gelişimi tr_TR
dc.subject Language development tr_TR
dc.subject Okul öncesi eğitim tr_TR
dc.subject Preschool education tr_TR
dc.title Montessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının alıcı dil gelişimine etkisinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examination of the affect of Montessori method on receptive language of kindergarten children tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi
dc.identifier.startpage 347
dc.identifier.endpage 355


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster