dc.contributor.author |
Kayılı, Gökhan |
|
dc.contributor.author |
Koçyiğit, Sezai |
|
dc.contributor.author |
Erbay, Filiz |
|
dc.date.accessioned |
2018-11-15T08:08:20Z |
|
dc.date.available |
2018-11-15T08:08:20Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.citation |
Kayılı, G., Koçyiğit, S., Erbay, F. (2009). Montessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının alıcı dil gelişimine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, (26), 347-355. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1300-5766 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/13658 |
|
dc.description |
Url: http://sutad.selcuk.edu.tr/sutad/article/view/442 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırmada, Montessori yönteminin beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerilerine etkisi
incelenmiştir. Araştırma, deneme modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu,
2008 – 2009 yıllarında Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi İhsan Doğramacı
Uygulama Anaokulu’nda eğitim gören toplam 40 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak Peabody Resim-Kelime Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Montessori yöntemi
ile eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri ile Milli Eğitim Bakanlığı
Okul Öncesi Eğitim Programına göre eğitim alan beş - altı yaş çocuklarının alıcı dil becerileri
arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
At this research, the effects of Montessori Method to receptive language skills of five-six aged
children were examined. This research was carried out with essay form. Working group of
research consists of totally 40 kindergarten children who received education between 2008-
2009 academy years in Ihsan Dogramaci Application Kindergarten, Faculty of Vocational
Education, Selcuk University. Peabody Picture-Vocabulary Test was used as data collection
tool. According to the result of research, a significant difference was found between receptive
language skills of kindergarten children who receive education with Montessori Method and
also education according to The Ministry of Education, Preschool Education Program. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Montessori yöntemi |
tr_TR |
dc.subject |
Montessori method |
tr_TR |
dc.subject |
Dil gelişimi |
tr_TR |
dc.subject |
Language development |
tr_TR |
dc.subject |
Okul öncesi eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Preschool education |
tr_TR |
dc.title |
Montessori yönteminin beş-altı yaş çocuklarının alıcı dil gelişimine etkisinin incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Examination of the affect of Montessori method on receptive language of kindergarten children |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi |
|
dc.identifier.startpage |
347 |
|
dc.identifier.endpage |
355 |
|