İleri teknolojik sistemlerin kullanıldığı günümüz dünyasında işletmelerin rekabet ortamında yer alabilmeleri, müşterilerin taleplerini optimum düzeyde karşılamalarına bağlıdır. Ürün ve hizmetlerin talep edilen zaman ve miktarda karşılanması, kalite beklentisinin karşılanması kadar önemlidir. İşletme süreçlerinin doğru yapılandırılması ve yönetilmesinin yanında, işletme dışı etkenler de ürün ve hizmet kalitesini etkilemektedir. Sistemdeki önemli süreçlerden biri olan tedarik süreci, diğer süreçlerin başarısını doğrudan etkilemektedir. Mobilya endüstrisi, ürün ve bileşenlerin çeşitliliği, parça sayısının çok fazla olması, geniş bir aralıkta değişen temin süreleri, fazla envanter bulundurması gibi karmaşık yapısal özellikleri dolayısıyla fazla sayıda tedarikçi ile iletişim içinde bulunmakta ve çeşitli problemler ile karşı karşıya kalmaktadır. Çalışmada Türkiye’nin farklı bölgelerinden 61 mobilya işletme örneğinde tedarik süreçleri değerlendirilerek, sektörün sorunlarına yönelik çözüm önerileri tartışılmıştır.
The chance to take place within the competition for the enterprises in today’s world of advanced technology depends on whether they meet the customer demands with an optimum level. Meeting the product and service demands in certain time and level is as important as meeting the quality demand. External factors effect product and service quality besides structuring and administration processes. Supply process as one of the important processes in the system effects the success of the other processes directly. Furniture industry faces various problems and communicates plenty of suppliers with its complicated structure such as variety of products and components, many articles, large range of supply period and plenty of inventory. In this study, supply process of 61 different furniture enterprises from various parts of Turkey were evaluated and solutions for industry’s problems were discussed.