Her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de müşteri şikâyetleri, sektörün eksikliklerini görmesi açısından bir fırsat olarak değerlendirilmelidir. Müşteriler şikâyetlerini birçok yol ve yöntemle işletmelere bildirebilmektedirler. Bu yöntem ve yollardan biri de elektronik yolla yapılan şikâyetler olup, çalışmada Türkiye'ye gelen müşterilerin yabancı tur operatörlerine konaklama işletmeleri ve tur operatörlerinin sundukları hizmetler hakkında şikâyetleri analiz edilmeye çalışılmıştır. Tur operatörlerinin turizm sektöründe rolleri yadsınamaz bir gerçek olup, müşterilerin yönlendirilmesinde önemli bir rol oynadıkları varsayıldığından bu operatörlerin müşterileri hangi argümanları kullanarak yönlendirdikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
The customer complaints in the tourism sector, as in any sector, must be considered as an opportunity in order the sector to observe its shortcomings. The customers are able to report their complaints to the companies in a number of ways. One of these ways is the one done through electronic means and in this study the complaints of the customers, visiting Turkey, about the services supplied by accommodation companies and tour operators are analyzed. The role of the tour operators in tourism sector is an undeniable reality and since they play an important role in orienting the customers, here I tried to define the methods used by the tour operators in order to orient the customers.