Halkla ilişkiler çağımızın popüler meslek dallarından bir tanesidir. Gelişmiş ülkelerde özellikle ABD'de belli bir mesleki olgunluğa ulaşmasına rağmen, Türkiye'de bu konuda bazı problemler bulunmaktadır. Bir faaliyet alanının meslekleşebilmesi için bazı önşartlann bulunması gerekmektedir. Bunlar; mesleğin faaliyet alanın belirlenmesi ve işin tanımlanması, görevlisinin vazgeçilmez bir rol üstlenmesi, eğitim, işe alma ve ahlak standartlarının bulunması, meslek görevlilerinin örgütlenmesi vb. şeklinde sıralanabilir. Belirtilen faktörler halkla ilişkiler açısından bu makalede ele alınmakta, Türkiye'de meslekleşmenin istenilen düzeye ulaşabilmesi için nelerin yapılması gerektiği tartışılmakta ve bazı öneriler getirilmeye çalışılmaktadır.
Public relations is one of the most popular professions in our age. Public relations has some problems in Turkey although it has reached a mature level in developed countries especially in the United States. Any field of operation needs some requirements in order to turn in to a profession. Among theın are (1) identification of the field and operations (2) undeniable role of the professionalist (3) e-xistence of certain code and rules on education, recruitment and ethics (4) and organization of professionalists. in this study above mentioned factors are examined from the public relations's point of view, what should be done for prefessionalization of public relations to reach the expec-ted level in Turkey is discussed and some proposals are presented.