Küreselleşmenin ekonomik ve toplumsal yaşam üzerindeki etkilerinin örgütlerin üretim ve yönetim süreçlerine yansımasından bıı vana halkla ilişkiler faaliyetleri etkinliğim ve önemini koruyarak süregelmektedir. Bu çalışmada, örgütlerin giderek büyüyen rekabet ortamında vcırola -bilmeleri için vazgeçilmez bir unsur haline gelen örgüt içi iletişim ve iç halkla ilişkiler faaliyetlerinin örgüt kültürü üzerindeki etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Çizilen bu genel çerçeveden sonra örgüt kültürü , örgüt içi iletişim ve kurum içi halkla ilişkiler kavramları ele alınarak, bu kavramlar arasındaki ilişkiler sorgulanmış ve iç halkla ilişkiler uygulamalarının örgüt kültürü üzerindeki rolü tartışılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise; kuramsal çerçevede öne sürülen varsayımların test edilmesi için, Ankara Kocatepe Beğendik Şubesi'nde yöneticiler ve çalışanlar üzerinde bir anket uygulaması gerçekleştirilin iştir.
The public relations' activities continue by conserving their effectiveness and importance since their effects of globalisation on economic and social life had influenced the organisational and administrative processes. In this study, the influences of internal communication of the organization and internal public relations' activities that become an essential factor for the existence of the organisations within the enlarging competitive world were tried to be understood. After general framework, the concepts of "organizational culture", "internal communication of organizations", "internal public relations" and the relations between these concepts were questioned and the influences of the applications of public relations on the organizational culture were discussed. In the last part of the study, a questionnaire was applied to the employees and directors of Beğendik Kocatepe Branch to test the thesis in the theoretical framework.