Halkla ilişkilerde etkili bir araç olarak kullanılan sponsorluk köklerini geçmişteki uygulamalar-da bulmaktadır. Geçmişte koruma ve destekleme faaliyeti olarak gelişen sponsorluk, günümüz ticaret ortamında halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama karmasmın ihtiyaçlarına cevap veren bir faaliyet olarak görülmektedir. Sponsorluk faaliyeti spor, kültür-sanat, 'sosyal ve macera-seyahat alanlarında gerçekleşmekte, kuruluşlar hedef kitleleri ve amaçları doğrultusunda kendilerine uygun olan alanlarda sponsor olmaktadırlar. Buradan hareketle çalışmada, sponsorluk kavramının anlam ve kapsamı üzerinde durularak sponsorluk faaliyetinin gerçekleştirildiği alan-lar örnekterle açıklanmaya çalışılacaktır. Ayrıca sponsorluğun toplum ve kuruluşlar açısından yararları incelenerek, kuruluşların sponsor olmadan önce dikkat etmesi gereken unsurlar ve beklentiler ele alınacaktır.
Sponsorship as an effective method in public relations, finds its roots in the practices of the past. Grown up as a defensive and supportive action in todays commercial view, sponsorship is seen as an answer to various problems of publich relations, advertising and marketing. Sponsoring takes place in sports, culture and art, social issues and adventure-travel, where corporates take sponsorships which look appropriate to their target audiences and aims. By insisting on the meanings and extension of the term sponsorship we tried to illustrate with some exsamples the various fields of sponsorship. In addition, by inquiring the benefits of sponsorship for the society and corporates, we discussed the factors which are essential in regard to the expectations of sponsoring.