Bu makale çerçevesinde, ilk bölümde tüketicinin korunması amacına yönelik çabaların doğuşu ve bunun kurumsallaşarak bir 'hareket'e dönüşmesi, tüketicinin korunması çabalarının boyutları, sivil karakteri ve uluslararası ortamda kabul gören hukuki, idari ve etik düzenlemeler ve ikinci bölümde Türkiye'de tüketicinin korunmasına yönelik olarak kaydedilen gelişmeler ele alınmaktadır. Makalenin üçüncü bölümünde ise başlıkta da ifade edilen, tüketici hareketinin gelişmesinde medyanın rolü ve önemi üzerinde durulmakta, medyanın tüketicinin bilinçlendirilmesi, bilgilendirilmesi ve eğitilmesinde sağlayacağı katkılar konu edilmektedir. Ayrıca, tüketiciye yönelik olarak hazırlanan reklam ve ilanların aktarıcısı olarak medyanın konumu değerlendirilmektedir.
Within the framework of this article, in the first section the emergence of the endeavors directed at the protection of the consumer and its transformation into a "movement" by means of institu-tionalization, dimensions of endeavors of consumer protection, its civil character and interna-tionally accepted legal, administrative and ethical arrangements and in the second section the developments implemented for consumer protection in Turkey are handled. In the third section of the article, as is expressed in the heading, the role and the importance of media in the advance of consumer movement are focused, contributions of media for becoming conscious of the consumer, informing and educating them are subject matters. Furthermore, media's position as the mediator of commercials and advertisements prepared for the consumer, is assessed.