Klasik mal/mamül pazarlamasının çeşitli alanlardaki hizmetlerin sunulmasında eksik ve yetersiz kaldığının görülmesiyle, artık genel pazarlamanın bir uzmanlık dalı olarak kabul edilen hizmet pazarlamasının, sağlıklı işleyişinin sağlanması için , diğerlerine oranla daha fazla ve etkin olması gereken temel faktörün 'iletişim fonksiyonu' olduğu açıkça ortaya çıkmış durumdadır.'Health Communications' yani Türkçe'de kullanımı ile 'sağlık iletişimi' anlayışı, son 10-15 yıldır daha da fazla önem verilmekte olan hizmet pazarlamasının, sağlık sektöründeki uygulamalarının olmazsa olmaz şartlarından biridir. Satış arttırıcılığının yanında, entegre pazarlama iletişiminde hizmet alanındaki bileşenlerden 'interaktif pazarlama' ise, halkla ilişkiler, tanıtım desteğiyle bu iletişim fonksiyonunu yerine getirmeyi amaçlamaktadır. Sağlık sektöründe, özellikle kamu kuruluşu olmayan birimlerin, özel hastanelerin, özel doktorların, tıbbi teçhizat firmalarının ve sağlık sigortası yapan acentaların, entegre olarak gerek birbirleriyle gerekse müşteri ve çalışanlarıyla iletişimini sağlayan alan ise 'sağlık iletişimi' olarak tanımlanmaktadır. Özellikle halkla ilişkiler, tanıtım çalışmaları çerçevesinde şekillenen bu yeni alanın, 'health communications'ın niteliklerinin, sosyal pazarlama ve hizmet pazarlaması kavramlarındaki öneminin, artan medya desteğinin sunulması, ve bu bilgilerin ışığında Türkiye'den Florence Nightingale Hastanesi'nin uygulama örneklerinin verilmesiyle, bu tür pazarlama iletişiminin vurgulanması bu çalışmanın çatısını oluşturmaktadır.
As product marketing is insu ıcient in various areas and sectors, sevice marketing has taken port in generic marketing applications in order to be more effective and active in relationship with clıs-tomers to be served. In healthcare sector, one of the major factors in reaching and achieving mar-keting goals in both service marketing and also social marketing is absolutely "the function of com-munication". This type of communication that named as "health communications" or "healthcare communications" has been giyen ınore importance for the last 15 years. It's aimed at building inter-actively communicative bridge among different target audiences of both service marketing and of public relations (such as governmental and non-governmental healthcare institutions, internal and external healthcare staff insurance companies etc.). The characteristics of healthcare communica-tions relating to service and social ınarketing, and the support of public relations and the sample of Florence Nigtingale Hospital in such aspects compose the main issues of this study.