Bu çalışma halkla ilişkiler faaliyetleri içinde kamuoyu araştırmalarının önemini analiz etmek amacıyla hazırlanmıştır. Halkla ilişkiler süreci araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşmaktadır. Araştırma, süreç içinde en önemli aşama olarak kabul edilebilir. Çünkü araştırma diğer aşamalara temel teşkil etmektedir. Halkla ilişkilerde çeşitli araştırma türleri vardır. Bunlardan bir tanesi kamuoyu araştırmasıdır. Bu çalışmada araştırmanın ve kamuoyu araştırmalarının halkla ilişkiler faaliyetleri içinde taşıdığı önemi belirlemek amacıyla bir saha araştırması yapılmıştır. Çalışmamızın genel sonucu, halkla ilişkiler birimlerinin tamamının araştırmaya önem verdikleridir. Diğer bir sonuç ise, halkla ilişkiler birimlerinin araştırmayı çoğunlukla hedef kitle analizinde ve kurumsal imajı belirlemede kullandıklarını göstermektedir. Kamuoyu araştırmalarının halkla ilişkiler birimlerinin çoğu tarafından kullanıldığı da çalışmamızın ana sonuçlarından bir tanesidir. Bu araştırmaların özellikle belediyelerin halkla ilişkiler birimleri tarafından daha fazla kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın bir sonucu olarak kamuoyu araştırmaları alanında iyi eğitim almış kişilerin, halkla ilişkiler faaliyetlerinde daha başarılı olacaklarını ileri sürebiliriz.
The aim of this study is to analyze the importance of public opinion polis in public relations activities. Public relations process consists of research, planning, action and evaluation stages. Research can be considered as the most important stage in this process. Because research is the basis of the other stages. There are diğerent kinds of research in public relations. One of them is public opinion poll. In this study, a survey has been conducted in order to determine the significance of research and pub-lic opinion polis in public relations activities. The general result of our study is the fact that all of the public relations departments realize the importance of research. Another result shows that public relations departments mostly use research for analyzing target public and for the determination of organizational image. It is also one of the consequence of our study that public opinion polis are used by most of the public relations departments. If we state specificially it is observed that these researches have been mostly used by the public relations departments of the municaval governments. As a conclusion of this study, we can argue that well educated persorıs in the field of public opinion polis become more successfull in the public relations activities.