Bu çalışmada kitle iletişim araçları sayesinde küçük bir köy "global köy" haline gelen dünyamızda güçlü ülkelerin güçsüz ülkeler üzerindeki emperyalist düşüncelerini uygulamalarında kullandıkları silahlardan birisi olan marka olgusu üzerinde durulmuştur. Dünyaca ünlü MC Donald's, Coca Cola ve Lıpton Yellow Çayları örnek verilerek ülkelerin marka silahı ile emperyalist düşüncelerini gelişmemiş ve gelişmekte olan ülkelere nasıl empoze ettikleri vurgulanmaya çalışılmıştır. Ayrıca Üçüncü Dünya ülkelerinin bağımsızlıklarını kazanmalarıyla emperyalist baskıların bitmediği, şekil değiştirerek kültür emperyalizmi şeklinde varlığını sürdürdüğü de gözler önüne serilmeye çalışılmıştır.
In this study, in our world which has turned in to a small village thanks to the mass media means, are of the weapons of brand event which developed countries use to practise their imperialist ideas on the developing ones has been examined. tried to emphasize how countries impose their imperialist ideas with brand weapon to developing and under developed countries by modelizing Mc Donald's, Coca-Cola, Lipton Yellow Tea which are famous throughout the world. Besides, with getting free-doms of third world countries, it's tried to be shown that imperialist pressure hasn't finished and it has been surviving in the form of cultural imperialism by changing it's form.