Günümüzde tüketim olgusunun bir kültür haline gelmekte olduğu gözlemlenmektedir. Bu değişim satın alma davranışının incelenmesini gerekli kılmaktadır. Bireyleri satın almaya yönlendiren en önemli etken kullanım ihtiyacı mıdır, yoksa topluma uyma davranışı ya da topluma farklı ve özgün olduğunu kanıtlama ihtiyacı mı satın almayı yönlendirmektedir? Bu soruya yanıt anarken, satın alma davranışına ilişkin kuramlar incelenmiş, modanın tanımı yapılarak birey üzerindeki etkisi incelenm-eye çalışılmıştır. İkna süreci ve tutum oluşumundaki faktörler ele alınmış, derinlemesine görüşme metodu yoluyla bireylerin satın alma davranışını oluşturan etkenler ve tüketim kültürünün hayatların-daki önemi kot örneği üzerinden değerlendirilmiştir.
That consommation has become a culture is a fact which has been observed in the world. To under-stand this fact, the act of buying needs to be examined. Is the most important factor that motivates us to buy the need of use? Or is it the need to prove to the society that we are different and unique that motivates us to buy? While looking for an answer to this question, the theories about the act of buying are examined, the concept of fashion is defined and its effect on the individuals is tried to be observed. The importance of the culture of consommation in an individual's life is discussed by the example of the use of jeans in our daily lives.