Geçmişi ABD Savunma Bakanlığının soğuk savaş yıllarında yaptırdığı bir araştırmaya dayanan
internet bugün bankacılık, haberleşme, eğlence gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Global bir
köy haline dönüşen günümüz dünyasında faaliyet gösteren firmalar artık internet üzerinden satış
yapmaktadır. Bu çalışmada, pazarlama faaliyetlerinde interneti kullanan firmaların bu gereksinimlerinin
nedenlerini ve internet üzerinden alışveriş yapan insanların nelere dikkat etmeleri
gerektiğini araştırdık. Ancak bu konu internetin sanal bir alem olması ve sürekli gelişiyor olmasından
dolayı sürekli yenilenmesi gereken bir yapıya sahiptir. Bu çalışmada amaç mevcut bilgileri
derleyerek e-ticarette yer alacak satıcı ve alıcılar için bazı önemli bilgileri gözler önüne sermektir.
The early beginning of the World Wide Web goes back to a Cold War research project of the Secretary
of Defense of the United States, but today, as a mature communication world it is used in
almost every aspect of our lives like banking, communication, entertainment etc. An increasing
number of companies in our global village is now selling over the internet. In this work we studied
the motives of the companies which are using the internet at their sales activities, and the points
which shopping goers on the internet should pay attention. However, because the internet is
formed as a virtual world and is undergoing a continuous development, these matters are of a
continuously changing nature. The goal of this study was to gather the up-to date available information
about the topic and to present them to the customers and salespeople who are to take part
on the internet.