dc.contributor.author |
Gürsaç, Yücel |
|
dc.date.accessioned |
2018-10-03T06:51:40Z |
|
dc.date.available |
2018-10-03T06:51:40Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.citation |
Gürsaç, Y. (2004). Bilgisayarda (sahne ve dekor amaçlı) üretilen sanal uygulamaların uzaktan eğitim televizyon programlarına uyarlanması. Selçuk İletişim, 3, (2), 81-96. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1302-2865 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/12822 |
|
dc.description |
Url: http://josc.selcuk.edu.tr/article/view/1075000323 |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bilginin işlenmesi duyu organları, kısa süreli hafıza ve uzun süreli hafızaya kaydedilmesi olarak
üç aşamada gerçekleşir. Göz, kulak gibi duyu organları algılama kapasitemiz, kısa süreli hafıza
düşünme kapasitemiz ve uzun süreli hafıza da kaydetme kapasitemizdir. Bu üç aşama arasında
bilgi akışı çok hızlıdır. Bilgiyi bu aşamalardan geçirerek öğrendiğimizin farkında olmayız. Özellikle
tümüyle yeni bir bilgi ile karşılaştığımız zaman bilgi akışı oldukça yavaştır (Yıldırım ve
Doğanay 2000:17). Uzaktan eğitim araçlarından biri olan televizyon, görsel ve işitsel özellikleriyle
yaygın bir eğitim aracı haline gelmiştir. Uzaktan eğitimde hali hazırda uygulaması süren
televizyon ders programlarında yaygın olarak geleneksel düz anlatım yöntemi kullanılmaktadır.
Televizyon stüdyolarında ya da dış mekanlarda çekimleri gerçekleştirilen bu ders programlarında
sahne ve dekor düzenlemesi yapılarak, dersin içeriğine uygun araç-gereçlerden mümkün olduğunca
yararlanılmaktadır. Ancak bilginin işlenmesi sürecinde dersin içeriğine uygun olan sahne,
dekor ve araç-gereç kullanımı da yetersiz kalabilmektedir. Bu çalışmada, günümüz teknolojisi ile
gerçekleştirilen televizyon ders programlarına alternatif olabilecek yapay sahne, dekor ve araçgereç
uygulamalarının uzaktan eğitimde öğrenmeyi daha etkin hale getirebilecek, bileşim işlemi
(compositing) olarak tanımlayabileceğimiz bilgisayar uygulamalarına yer verilmiştir. Televizyon
ders programları için stüdyo ya da dış mekanlarda çekilmiş görüntülerdeki dersi sunan gerçek
kişi(ler) ile birlikte, bilgisayarda üretilmiş yapay obje(ler)in bir araya getirilerek farklı uygulamaların
yapımcı (üretici) ve izleyiciye (öğrenciye) de getirebileceği avantajlar üzerinde durulmaya
çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The processing of knowledge is formed into three stages. These are; the five senses, the short
periodic memory and the keeping in long periodic memory. Like eye and ear are our capacity of
perceiving, the short periodic memory is our thinking capacity and also the long periodic memory
is our keeping capacity. The data transfer among these stages is very fast. We are not aware of
learning while the data pass through three stages. Especially, the data flows very slowly when we
come face to face with a completely new knowledge. Television with its audio-visual features as a
medium at the distant education became a widespread education medium. The usual television
techniques is being used at the distant education course programs at present. The suitable things
are used for staging according to the feature of a course during the production of the television
footages which can be shot in a studio or outdoor locations. However, using of these kinds of the
media for staging can not be insufficient for expressions. In this study; using of the computer
application which includes application of artificial staging, decorating and tools alternative to the
techniques of the television course programs at present is discussed which is defined as the
technique of compositing process. These different computer applications combining with the real
images that are shot in a television studio or outdoor locations of the person who lectures, come
together with the artificial images produced by the computer can bring some advantages to the producers and to the viewers (students). |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi |
tr_TR |
dc.subject |
Uzaktan eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Televizyon programları |
tr_TR |
dc.subject |
Bileşim işlemi |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgisayar animasyon |
tr_TR |
dc.subject |
Kamera eşleme |
tr_TR |
dc.subject |
Kamera izleme |
tr_TR |
dc.subject |
Distance education |
tr_TR |
dc.subject |
Television programs |
tr_TR |
dc.subject |
Compositing process |
tr_TR |
dc.subject |
Computer animation |
tr_TR |
dc.subject |
Camera matching |
tr_TR |
dc.subject |
Camera tracking |
tr_TR |
dc.title |
Bilgisayarda (sahne ve dekor amaçlı) üretilen sanal uygulamaların uzaktan eğitim televizyon programlarına uyarlanması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The adaptation of virtual applications (for the purpose of building stage and set) that produced through computer to television programmes of distance education |
tr_TR |
dc.type |
Article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Selçuk İletişim |
|
dc.identifier.volume |
3 |
|
dc.identifier.startpage |
81 |
|
dc.identifier.endpage |
96 |
|